استفاده از ظرفیت های مدارس علمیه برای آگاهی بخشی به جوانان

حجت الاسلام فرهنگیان، گفت: مبلغان دینی باید اهتمام لازم در جهت آگاهی بخشی به جوانان داشته باشند چرا که انحراف جوانان ناشی از عدم شناخت آنان نسبت به دین است.

حجت الاسلام مسلم فرهنگیان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با اشاره به عملکرد مثبت مدارس علمیه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : قبل از شیوع ویروس کرونا وتعطیلی مدارس از ظرفیت حوزه در جهت شناخت و آگاهی بخشی در حوزه ی دینی استفاده می شد، مبلغین با حضور در نماز جماعات مدارس و آموزش به دانش آموزان مشارکت فعال داشتند .

 

وی با بیان اینکه مبلغین در مدارس و مساجد حضور فعالی داشتند، افزود: مبلغین در کنار حضور در مدارس در مساجد نیز حضور فعال داشته و افرادی که در کار های فرهنگی مساجد مشارکت می کنند از اساتید حوزه علمیه هستند که با ایجاد ارتباط نزدیک با جوانان آنان را به سمت دین و مذهب جذب می کنند .

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) سنقروکلیایی تصریح کرد: برگزاری کلاس های رفع شبهه ، مفاهیم، ضد عفونی معابر و تولید ماسک  از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون از جمله اقدامات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) است.

 

وی با بیان اینکه جوانان فطرت خدا جو دارند و عدم شناخت موجب انحراف آنها به سمت مجامع غربی می شود خاطرنشان کرد: یکی از دلیل گرایش جوانان به سمت زندگی غربی عدم آگاهی و شناخت از اسلام می باشد و ملزم  ارتباط روحانیون با دانش آموزان  است و آموزش و پرورش باید زمینه های لازم برای این ارتباط و آموزش های لازم را را فراهم کند.

 

وی محرم را نمونه  بارز این فطرت دینی در جوانان دانست و بیان کرد: در محرم به وضوح دیده می شد که خیل عظیمی از جوانان در هیات های عزاداری مشارکت فعال داشتند و این ها نشانده گرایش فطری جوانان به سمت دین تشیع و دین اسلام است.

 

حجت الاسلام فرهنگیان با اشاره به جنگ رسانه ای که امروزه حاکم بر تمام جهان شده است گفت: امروزه جوانان با فضای مجازی بیشتر از فضای حقیقی مرتبط هستند که به نسبت تاثیر گذاری آن نیز بیشتر است ، کارشناسان دینی و رسانه ای باید وارد میدان شده و درمقابل رسانه های غربی و معاند بر علیه اسلام و انقلاب ایستادگی کنند.

کد خبر 967202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha