ساخت هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون هزینه می برد

رخشانی مهر گفت: ساخت هر کلاس درس ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می برد و تجهیز آن به ۵۰ میلیون تومان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگار شبستان، «مهرالله رخشانی مهر» در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور گفت: تمام بخاری های نفتی در مناطقی که دارای علمک گاز بودند، جمع آوری شدند و در مناطقی که فاقد علمک گاز هستند، تعداد هفت هزار بخاری باقی مانده است؛ این تعداد تا پایان سال جمع آوری می شود.

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته تعداد 24 هزار بخاری نفتی جمع آوری شد و 16 هزار بخاری نفتی هم در مناطقی که زیرساخت گاز نداشتند، جمع آوری شد.

 

وی ادامه داد: سال 1396 نیز تعهد خیرین 800 میلیارد تومان بود که سال گذشته 1500 میلیارد شد و برای امسال نیز دو هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم.

 

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: کمک خیرین برای ساخت مدرسه در زلزله کرمانشاه نیز 55 درصد بوده، استان ها 40 درصد و پنج درصد به صورت ملی انجام گرفت که بیش از هزار کلاس درس ساخته شد یعنی هر روز یک کلاس درس تحصیل داریم.

 

رخشانی مهر بیان کرد: ایجاد هر کلاس به 500 میلیون نیاز دارد و برای تجهیز آن باید 70 میلیون تومان هزینه شود و یک نکته این است برخی از پروژه های جدید در حیاط مدارس قدیم ساخته می شوند و اگر نتوانیم زمین مناسبی را تامین کنیم، نباید از سرانه محوطه مدارس کم کنیم، این موضوع قابل قبول نیست، باید به دنبال تامین زمین کافی باشیم.

کد خبر 967230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha