فعالیت ۱۴۷ چاپخانه در همدان

فروتن گفت: در استان همدان ۱۴۷ چاپخانه وجود دارد که در حوزه‌های لیتوگرافی، چاپ افست، چاپ دیجتال و چاپ سیلک فعالیت دارند.

«مجید فروتن» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در استان همدان ۱۴۷ چاپخانه وجود دارد که در حوزه‌های لیتوگرافی، چاپ افست، چاپ دیجتال و چاپ سیلک فعالیت دارند.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه چرخه چاپ در همدان تولید، طراحی، چاپ تا تحویل کار را در برمی‌گیرد افزود: ۴۰ درصد فعالیت چاپخانه‌ها در همدان به حوزه کتاب و نشریات و ۶۰ درصد به حوزه تبلیغ، مسائل فرهنگی، اطلاع‌رسانی و چاپ کارخانه‌های تولیدی اختصاص دارد.

 

وی با تاکید بر تلاش در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در راستای رونق فضای کسب و کار فعالان این حوزه، گفت: برنامه ریزی و اقدامات مناسب برای تسهیل در واردات مواد اولیه به منظور تامین مواد مورد نیاز چرخه تولید واحدهای چاپی مدنظر است.

 

فروتن زیبایی صنعت چاپ و نشر را ترکیبی بودن آن دانست و افزود: برآیند این ترکیب زیبا نتیجه فرهنگی داشته و این فرآیند در توسعه فرهنگی کشور نقش اصلی را ایفا می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه استان همدان پتانسیل تبدیل شدن به قطب صنعت چاپ و صادرات محصولات چاپی دارد، افزود: اگر می خواهیم شهر همدان توسعه همه جانبه داشته باشد، باید به صنعت چاپ به عنوان یکی از پایه های اصلی توسعه توجه کنیم.

 

وی یادآور شد: امروزه بخش کوچکی از صنعت چاپ بخش فرهنگی آن است و می‌طلبد که صنعت چاپ و بسته‌بندی با همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها مورد توجه  قرار گرفته و برای رسیدن به جایگاه ممتاز خود حمایت شود.

کد خبر 967262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha