کمک ۸۰۰ میلیون تومانی هیات های عزاداری یزد به منظور آزادی زندانیان

دهشیری با اشاره به همکاری همه جانبه هیات های عزاداری در رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین کمک به آزادی زندانیان گفت: هیات های عزاداری یزد به منظور آزادی زندانیان۸۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « غلامعلی دهشیری» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سالاری شهیدان گفت: اگرچه امسال شاهد گسترش و شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای عزاداری سالار شهیدان بودیم اما خوشبختانه شاهد بیشترین همکاری هیات های مذهبی با ستاد مبارزه با ویروس کرونا بودیم و رعایت کامل نکات بهداشتی را شاهد بودیم.

رئیس کل دادگستری یزد خاطرنشان کرد: اگرچه برخی موارد نقش در زمینه پروتکل های بهداشتی بودیم اما به زودی با نهادهای ذیربط جلسه ای خواهیم داشت و تصمیم گیری می شود زیرا خط قرمز ما سلامت مردم است.

وی همچنین با اشاره به هفته دولت ادامه داد: دولتمردان و دولت همه توان خود را از مردم می گیرند لذا اقتضا دارد که تمام توان خود را نیز برای مردم به کار بگیرند که در راس آن عدالت گستری و خدمات قضایی است که بر عهده دستگاه قضا است.

دهشیری ادامه داد: دستگاه قضا در استان سعی کرده که در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند و شاخصه های مردمی بودن، انقلابی بودن و قاطعیت را دنبال کند.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به عملکرد 5 ماهه ابتدای سال دادگستری یزد بیان کرد: بر اساس نظرسنجی از 11 هزار  و364 نفر در تیرماه توانستیم رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهیم و در مرداد ماه نیز رتبه دوم کشوری را بدست بیاوریم.

وی بیان کرد: در حوزه سامانه ثنا و ثبت الکترونیک نیز 29 هزار نفر ثبت نام کردند که 33 درصد از جمعیت استان را شامل می شود و 520 هزار اوراق الکترونیک نیز ثبت شد که در این زمینه جایگاه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

دهشیری ادامه داد: 69 هزار فقره پرونده مانده داشتیم که در 5 ماه گذشته با 15 هزار و 204 پرونده همراه شده است.

وی گفت: پرونده های مسن ما از ابتدای طرح بررسی پرونده های مسن 23 هزار و 827 مورد بوده که در حال حاضر به 9 هزار و 8 مورد رسیده است.

رئیس کل دادگستری یزد بیان کرد: جرم های در راس استان سرقت مستوجب تعزیر،  ضرب و جرخ عمدی و توهین به اشخاص عادی است.

دهشیری گفت: با توجه به سیاست حبس زدایی در 5 ماهه 98 تعداد 573 حکم بوده که در 5 ماهه نخست سال جاری به 1614 حکم رسیده است که رویکرد قضات ما نیز بر همین اساس بوده است.

وی بیان کرد: 80 نفر از پابند الکترونیکی استفاده می کنند.

رئیس کل دادگستری یزد همچنین با اشاره به کمک هیات های مذهبی در ایام ماه محرم گفت: تاکنون 800 میلیون تومان از هیات ها جمع آوری شده که 300 میلیون  هیات ها، 250 میلیون تومان به صورت مردم و پخت غذا و 150 میلیون تومان نیز هزینه روضه های خانگی بوده است.

وی بیان کرد: بر این اساس نیز 8 نفر از زندانیان آزاد شده اند و 28 نفر نیز به زودی و بر اساس این کمک ها آزاد می شوند.

کد خبر 967271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha