امروز مقداری مساجد مورد بی مهری قرار گرفته اند

حجت الاسلام سالاری با اشاره به کارکردهای مساجد در دوره های مختلف گفت: متاسفانه امروز مقداری مساجد مورد بی مهری قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام مظفر سالاری» ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد با مدیران برتر کانون های مساجد یزد در طرح ملی « فهما» گفت» کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان تشکل غیر دولتی و غیرانتفاعی است که بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: برنامه ما رونق مساجد و احیای کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد است و گرچه مساجد از دیرباز خواستگاه اسلام و انقلاب بوده است و در مبارزات هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نیز خوش درخشیده اما گویا امروز مقداری مورد بی مهری قرار گرفته و الان وقت احیای ان است.

وی افزود: برنامه ما فرهنگی و هنری است که سبب می شود اقشار مختلف بیشتر با مساجد ارتباط برقرار کنند زیرا معتقدیم ارتباط بیشتر با مساجد می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: یکی از طرح های ستاد هماهنگی کانون های مساجد اجرای طرح ملی « فهما» ویژه کانون های مساجد کشور بود که در سال گذشته 25 هزار کانون فرهنگی هنری با بیش از 2 میلیون عضو فعالیت های خود را ثبت کردند که امسال نیز این حرکت به صورت کیفی و ساماندهی حرکت می کند.

وی افزود: استان یزد اکنون دارای 826 کانون فرهنگی هنری است که از این تعداد 331 کانون مربوط به شهر یزد است و خوشبختانه در نخستین رویداد ملی فهما این کانون ها خوش درخشیدند و توانستند از بین 25 هزار کانون رتبه های اول و دوم کشور را به خود اختصاص دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با دستگاه قضا در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام برداریم.

کد خبر 965136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha