نشست کمیته رسیدگی به امور مساجد استان یزد برگزار شد

نشست کمیته رسیدگی به امور مساجد استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست کمیته رسیدگی به امور مساجد استان یزد صبح امروز با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد و اعضای این کمیته برگزار شد.

غلامعلی دهشیری در این نشست با اشاره به اهمیت نقش مساجد و امام جماعت در جامعه گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند احیای کارکردهای مساجد هستیم زیرا معتقدیم که هر چه مساجد ما فعال تر باشند شاهد کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: امروز روحانیت نقش مهمی در راستای آرمان ها و ارزش های ناب محمدی و انقلاب اسلامی دارند و باید توجه داشته باشیم که دشمن نیز به دنبال تخریب جایگاه این قشر مهم و موثر در جامعه است.

وی افزود: تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد گامی موثر در جهت فعال تر کردن مساجد است که به عنوان اتمام حجتی برای همه فعالین در حوزه  مسجد است.

دهشیری با اشاره به وجود برخی اختلافات بین ائمه جماعات و متولیان مساجد اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

وی افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

 

کد خبر 966347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha