کانون های فرهنگی هنری مساجد، جایگاه ویژه ای در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

دهشیری با اشاره به اهمیت احیای کارکردهای مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، جایگاه ویژه ای در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « غلامعلی دهشیری » ظهر امروز در نشست با مدیران مسئول برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در طرح ملی « فهما» گفت: نقش و تاثیرگذاری مساجد از دیرباز مشخص بوده است و محلی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در اسلام معرفی می شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: حضرت آقا در پیام خود به مجلس یازدهم در خصوص بحث فرهنگ و اقتصاد مطالبی را ارائه کردند که این تاکیدات نشان می دهد که در گام دوم انقلاب اگر مسجد می خواهد کار کند، مقصد مشخص است.

وی افزود: یکی از پدیده های مبارک تاسیس کانون های مساجد به منظور احیای نقش واقعی مساجد در حوزه فرهنگ، آموزش، معنویت و اخلاق و تربیت و رشد نیروی متعهد به جامعه است.

دهشیری ادامه داد: مساجد در گذشته محل تولید علم برای علمای ما بوده است و در برخی جاها نیز همچنان این امر ادامه دارد اما امروز باید این کارکرد خود را احیا کند.

وی افزود: مسجد، مامنی برای تربیت نسل جوان و نوجوان برای آینده مملکت است و به نوعی می توان گفت که مساجد کارخانه آدم سازی هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: مخاطب کانون ها، جوانان و نوجوانان هستند که باید تربیت و انتقال فرهنگ صحیح اسلامی را در این گروه ها پیگیری کرد و حتی از دوران کودکی نیز شروع کرد که این کار را می توان در مساجد به نحو شایسته دنبال کرد.

دهشیری ادامه داد: ما معتقدیم که اگر کانون های مساجد خوب کار کنند، ما بیکار می شویم زیرا اثرگذاری مسجد در بین اقشار جامعه بسیار اثرگذار است.

وی گفت: با توجه به گسترش جرائم در بخش های مختلف از جمله فضای مجازی، کانون های فرهنگی هنری می توانند در زمینه سواد رسانه ای گام بردارند و از این طریق نیز به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امروز نیاز است که کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی نیز حضوری فعال داشته باشند تا بتوانند از این طریق نیز جذب به مساجد را دنبال کنند.

کد خبر 965130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha