هدف از کنترل بازار زمین و مسکن حمایت از سرمایه های مردم است

دهشیری گفت: هدف نهایی ورود به حوزه اراضی و املاک، ساماندهی معاملات این حوزه در بستری سالم و با آرامش خاطر برای مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد غلامعلی دهشیری در نشست ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن با اشاره به راه اندازی سامانه سیما 724 در استان و تعیین سقف قیمت در برخی از مناطق بر لزوم تسریع در قیمت گذاری در سایر مناطق تاکید کرد و گفت: قیمت گذاری با هدف حمایت از سرمایه های مردم صورت گرفته است.


وی با اشاره به تورم  مطرح حدود ۷۷ درصدی در حوزه زمین و مسکن تصریح کرد: چنین تغییرات و  تورمی لزوم بازنگری در قیمت ها را به تناسب شرایط و اوضاع به خوبی مشخص می کند و ضرورت دارد کمیته قیمت گذاری فعال باشد.


دهشیری انجام معاملات در بستری سالم و مطمئن را از مهمترین ویژگی های سامانه سیما 724 دانست و افزود: در کوتاه ترین زمان ممکن سامانه های کاربردی شهرداری، ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی به این سامانه متصل خواهند شد.
 

وی اظهار داشت: انجام استعلامات لازم جهت معامله از نقاط قوت سامانه یکپارچه معاملات املاک است  که می تواند در افزایش اطمینان در خرید و فروش موثر باشد.
 

وی از مردم به عنوان اعتبار و ضمانت اصلی در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: قطعا حمایت مردم از ثبت معاملات در سامانه سیما ۷۲۴ دست دلالان و سودجویان این حوزه را از بازار زمین و مسکن کوتاه خواهد کرد که عواید آن به جامعه باز می گردد.
 

دهشیری افزود: ضمانت اجرایی بعدی این سامانه اتحادیه مشاورین املاک، شهرداری، ثبت اسناد و املاک و اداره صنعت، تجارت و معدن هستند که باید فعالانه در این حوزه حضور داشته باشند و دادگستری نیز تمام قد از این موضوع حمایت می کند.
 

وی افزود: با توجه به تغییرات بازار بورس قطعا سرمایه های سرگردان به حوزه زمین و خودرو وارد خواهد شد که باید آن را مدیریت کرد.
 

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم به روزرسانی این سامانه تاکید کرد و گفت: باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کرد تا این سامانه بتواند پاسخگوی همه نیازهای حوزه زمین و مسکن باشد.
 

وی تصریح کرد: هدف نهایی ورود به حوزه اراضی و املاک، ساماندهی بنگاههای مشاور املاک و معاملات این حوزه در بستری سالم و با آرامش خاطر برای مردم است.
 

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: این طرح در گام اول توانست شتاب افزایش قیمت ها را کنترل کند اما قطعا باید با خرد جمعی و بررسی زوایای مختلف آن به جلو حرکت کرد.

کد خبر 970051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha