ابتلا ۵۷۵ نفر از کارگران و کارمندان قزوینی به کرونا

حبیبی گفت: در استان قزوین ۵۷۵ نفر از کارکنان دولت و کارگران به کرونا مبتلا شدند که در قرنطینه و نظارت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه شورای اداری که امروز (چهارشنبه ۱۲ شهریور) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: کرونا موضوع مهم و اول دنیاست و باید مورد توجه باشد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین ادامه داد: کرونا تمام کره خاکی و دنیا را تحت الشعاع قرار داده و مردم را زمین گیر کرده و اقتصاد دنیا را فلج کرده است به طوری که به گفته کارشناسان، اقتصاد دنیا ۱۰ سال به تأخیر افتاده است.

 

وی عنوان کرد: آنچه اولویت نخست برای مسئولان و دست اندرکاران و در رأس مقام معظم رهبری است، سلامت مردم بوده که پیگیری شده است.

 

حبیبی با اشاره به آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا اظهار کرد: تعداد کل افراد بستری شده بر اثر بیماری کرونا در استان قزوین ۸ هزار و ۶۸۳ نفر بوده که از این تعداد ۷ هزار و ۳۲۸ نفر در استان مرخص شدند.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۸۹ نفر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان داریم و روز گذشته ۴۵ نفر اضافه شد و روند این بیماری در استان ثابت است و امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد روند کاهشی را داشته باشیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: ۱۱۶ هزار و ۶۵۴ بازدید از اصناف، صنایع و بخش های مختلف استان داشتیم که یک هزار و ۲۱۶ مورد منجر به تعطیلی و پلمپ شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزای کنکور در استان اظهار کرد: در استان قزوین ۲۰ هزار و ۲۱۲ نفر شرکت کننده در کنکور داشتیم که از این تعداد ۴۰ درصد شرکت کنندگان آقا و ۶۰ درصد خانم بودند و ۱۶ درصد غایب در جلسه کنکور داشتیم و تمامی موارد و پروتکل های بهداشتی در برگزاری کنکور به خوبی اجرا شد و خوشبختانه در استان یک مورد کرونایی در میان داوطلبان استان مشاهده نشد.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: در ایام محرم هم هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی، اجرایی و بهداشتی انجام شد که جا دارد از هیئت های عزاداری، مردم و عزاداران حسینی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و قانونمندانه رفتار کردند، تشکر کنیم و ما در استان یک مورد دسته روی در سطح شهرها و روستاها نداشتیم که این امر نشان دهنده قانونمندی و توجه به وپروتکل ها بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع مهم دیگر بازگشایی مدارس است که نزدیک به ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار دانش آموز آماده می شوند وارد مدارس شوند و همچنین ۷۰ تا ۸۰ هزار دانشجو داریم که مقدمات برای شروع سال تحصیلی فراهم شده و به صورت حضوری و مجازی این برنامه ریزی انجام شده است و آمادگی کامل وجود دارد و هماهنگی شده و متناسب با وضعیت استان تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اعلام کرد: اولیا بدانند تا ما اعتماد کامل پیدا نکنیم سلامت دانش آموزان و دانشجویان تأمین می شود اجازه حضور را نمی دهیم.

 

وی در خصوص وضعیت ادارات بیان کرد: ۹۰ درصد کارکنان به پروتکل های بهداشتی پایبند هستند و  ۵۷۵ نفر از کارکنان دولت و کارگران در استان به کرونا مبتلا شدند که در قرنطینه و نظارت قرار گرفتند و از مدیران به خصوص مدیران واحدهای تولیدی می خواهیم افراد مبتلا به بیماری ۱۴ روز خارج از محیط اداری باشند.

 

حبیبی ادامه داد: در بحث وضعیت بازار ۸۰ درصد فروشندگان از ماسک استفاده می کنند ولی ۴۰ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند و در حوزه نانوایی ها و دفاتر خدماتی هم نیاز به مراقبت بیشتری است که زیاد پروتکل ها رعایت نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: ۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت کرونا، به استان اختصاص یافته که ۲۳۹ میلیارد تومان به بانک معرفی شده و ۹۳ میلیارد تومان هم جذب شده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین تأکید کرد: از سازمان صمت می خواهیم در جهت تولید ماسک و مواد ضدعفونی اهتمام داشته باشد البته کمبودی نداشتیم ولی در قیمت باید نظارت بیشتری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین از مدیران می خواهیم جلسات را محدود کرده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و تا آنجا که ممکن است الکترونیکی کار مردم انجام شود.

 

حبیبی در پایان با اشاره به ضرورت ارتباط مدیران با رسانه ها و ارائه گزارش فعالیت های دولت یادآور شد: رسانه ملی و برخی خبرگزاری ها از عدم پاسخگویی برخی مدیران گله مند هستند و مدیران باید با مردم و رسانه ها ارتباط بیشتری داشته باشند و به روابط عمومی ها بیشتر بها دهند.

 

کد خبر 967285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha