نمره عزاداری هیاتها در کرونا ۲۰ است

کنعانی مقدم بااشاره به مراسم عزاداری در شرایط کرونا گفت: امسال در مراسم عزاداری شعور حسینی بر شور غلبه پیدا کرد و نمره عزاداری هیاتهای مذهبی ۲۰ است.

«حسین کنعانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در ارتباط با تغییر شکل عزاداری با توجه به شرایط کرونا در کشور گفت: همه ساله حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شور حسینی بر شعور غلبه می کرد اما امسال شعور حسینی در هیئت های عزاداری بر شور قالب شد و عمق نگاه مردم به حوادث کربلا با توجه به اقدام رسانه ها در تبیین عاشورا بیشتر شد.

 

دبیر کل حزب سبز خاطرنشان کرد: شور حسینی امسال در دل های مردم به شعور حسینی تبدیل شد و این عزاداری تا ابد برای مردم ماندگار می شود.

 

وی گفت: این نوع عزاداری نشان داد که ملت ما ملتی حسینی است و از هیچ چیزی ترس و واهمه ای ندارد و در برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله (ع) هر سال این مراسم را با شکوه تر از گذشته برگزار می کند. امسال شعور مردم در حفظ جان همنوعان خود و حق الناس پررنگ تر شد و همه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تلاش کردند تا بهترین نوع عزاداری را برگزار کنند.

 

وی یادآور شد: در اینجا از تمام هیئت های عزاداری تشکر می کنیم که در خیابان ها به راه نیفتادند، گرچه فشار زیادی بر روی هیئت های مذهبی بود اما همه تلاش کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی از انتشار بیماری جلوگیری کنند. امسال هیئت های عزاداری در برگزاری مراسم سوگواری ابا عبدالله (ع) نمره 20 گرفتند.

 

وی تصریح کرد: تمامی هیئت های عزاداری پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و در تایید فرمایشات رهبر انقلاب از آن پیروی کردند و ولایت مداری خود را نشان دادند. اگر کسی نتواند در امتحان ولایت فقیه در چنین صحنه هایی نمره خوبی کسب کند، نمی تواند ادعا کند که راه امام حسین(ع) را ادامه می دهد.

کد خبر 967309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha