بیش از ۶ هزار ماسک بین عزاداران حسینی توزیع شد

حجت الاسلام حبیبی گفت: در ایام دهه اول محرم ۶ هزار ماسک بین عزاداران حسینی در مساجد و هیئت های مذهبی شهرستان آستارا توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت الاسلام«محمد مهدی حبیبی» امروز(چهارشنبه، ۱۲شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران شبستان و ایرنا که در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: در ایام دهه اول محرم برای برگزاری برنامه ها و مراسم این دهه ۱۰۰ مسجد، هیئت مذهبی و حسینیه در سامانه بیرق ثبت نام کرده و با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ها و مراسمات را برگزار کردند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از توزیع بیش از ۶ هزار ماسک بین عزاداران حسینی در مساجد و هیئت های مذهبی این شهرستان در قالب طرح پویش«نذر ماسک» خبر داد و افزود: این ماسک ها توسط خیران، شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی تهیه شده بود که بین عزاداران حسینی توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در یکصد مسجد و هیئت مذهبی در دهه اول محرم ۵۰ هزار عزادار حسینی تب سنجی شدند، خاطرنشان کرد: در ورودی مساجد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی افرادی به منظور تب سنجی عزاداران اعم از آقا و خانم مستقر شده بودند و در این ایام هیچ عزاداری نیز به مراکز درمانی و بهداشتی ارجاع داده نشد.

 

حجت الاسلام حبیبی از تحویل ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به مساجد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی آستارا خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از کرونا ویروس روزانه سطوح و محوطه مساجد و هیئت های مذهبی و دست های عزاداران ضدعفونی می شد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه در ایام دهه اول ماه قیام و خون ۱۱ کمیته در قالب ستاد محرم فعال بود، اظهارکرد: این کمیته ها شامل کمیته های امنیتی، بهداشت، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، ستاد رسیدگی به امور مساجد بودند که به برگزاری مراسم ها و برنامه های دهه اول محرم نظارت داشتند.

 

وی از شهرداران، بخشداران و دهیاران در سیاهپوش کردن معابر، میادین و خیابان ها و کوچه ها شهر و روستاها تقدیر و تشکر کرد و افزود: از امام جمعه، سرپرست فرمانداری، سپاه پاسداران، نیروهای نظامی و امنیتی، پایگاه های مقاومت بسیج، جامعه روحانیت، مداحان، شورای هیئات مذهبی، اداره اوقاف و امور خیریه، ستاد رسیدگی به امور مساجد که در برگزاری برنامه ها و مراسم های دهه اول محرم تعامل و همکاری لازم را داشتند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه مردم فهیم و عزاداران حسینی در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را داشتند، گفت: شهرستان آستارا را می توان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ویژه ماه محرم الگو معرفی کرد.

کد خبر 967398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha