وزرای تعاون و اقتصاد در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای توضیح درباره آخرین وضعیت بیمه کشور در کمیسیون‌های تخصصی پاسخگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای توضیح درباره آخرین وضعیت بیمه کشور در کمیسیون‌های تخصصی پاسخگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهند بود. کمیسیون اقتصادی مجلس ۱۸ شهریورماه نشست مشترکی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی به منظور بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی وابسته به صندوق های تامین اجتماعی، بازنشستگی فولاد، بازنشستگی کشوری و بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر و همچنین بررسی لایحه تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی بخش تعاون کشور برگزار خواهند کرد.

همچنین بر اساس این گزارش در روز  یکشنبه ۱۶ شهریورماه رای گیری نهایی در خصوص طرح اصلاح ماده( ۵۴ )مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اعاده شده از شورای نگهبان انجام می‌شود. در این نشست طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) مالیات‌های مستقیم اعاده شده از شورای نگهبان و لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعاده شده از شورای نگهبان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه نشستی را با مدیران ارشد بیمه‌های بازرگانی کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت بیمه کشور برگزار می‌کند در این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی حضور دارند.

در نشست صبح روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه کمیسیون اقتصادی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان خصوصی سازی، نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهویی شهر گلستان شهرستان بهارستان را بررسی می‌کند.

همچنین در این روز کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان داوطلب واجد شرایط برای عضویت در هیات نظارت اندوخته اسکناس، عضویت در هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار و عضویت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب می‌شوند.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه طی نشستی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی نحوه اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور و کلیات لایحه اصلاح ماده ۱۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و گزارشی در خصوص لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور ارائه می‌شود.

در این روز جلسه هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح برگزار می‌شود.

اصلاح ساختار بودجه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

نمایندگان روز یکشنبه در کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تبادل اطلاعات و اخبار به لایحه اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور و طرح استفساریه تبصره (۶۲) قانون برنامه دوم توسعه رسیدگی می‌کنند.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نوبت عصر ضمن اتخاذ تصمیم‌گیری نسبت به درخواست عده‌ای از نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون، به درخواست‌های انجام تحقیق و تفحص ارجاعی به کمیسیون و نحوه تامین منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی رسیدگی خواهند کرد.

هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نوبت صبح روز سه‌شنبه جلسه‌ای را برگزار و بعد از آن اعضای کمیسیون به استماع گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه در خصوص اقدامات به‌عمل آمده جهت اصلاح ساختار بودجه پرداخته و بعد از  آن به لایحه اصلاح بند (ت) ماده (۸۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا رسیدگی خواهند کرد.

همچنین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نوبت عصر روز سه شنبه به بررسی اقدامات به‌عمل آمده در خصوص اشتغال در کشور با محوریت عملکرد بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور می‌پردازند و در ادامه گزارش کمیته فناوری اطلاعات در خصوص سامانه اعمال مصوبات لوایح بودجه سنواتی ارائه خواهد شد./

کد خبر 967438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha