رزمایش کمک‌های مومنانه گامی برای تحقق آرمان والای انسانی

آغاز رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه، گامی در راستای اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب و تحقق همان آرمان والای انسانی است که همانند سراسر کشور در استان فرهنگی کردستان رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، بیست و سوم فروردین ماه امسال بود که مقام معظم رهبری برای دستگیری نیازمندان و حمایت از خانواده‌های متاثر از شیوع کرونا پیشنهاد راه‌اندازی رزمایش مواسات و همدلی را مطرح کردند و براین اساس به یکباره خیز عظیمی برای جم آوری و اهدای کمک‌های خیرخواهانه به مردم آغاز شد.

 

بسیاری از ارگان‌ها و نهادهای استان کردستان دست در دست هم دادند تا هرکدام به نوعی گوشه‌ای از کمک به آسیب‌دیدگان کرونا را بگیرند، خیرین و خیرخواهان استان نیز پیشقدم‌تر از همیشه برای کمک به نیازمندان به یاری مسوولان شتافتند.

 

در این میان سپاه به عنوان یکی از نهادهایی که در راستای کمک‌های مومنانه پیشقدم شد و برای رساندن کمک به نیازمندان در دورترین نقاط روستایی نیز تلاش کرد.

 

با گذشت چند ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا هنوز همدلی و مهربانی‌های خیرین و مسوولان روزنه‌ای برای شادی دلهای نیازمندان است.

 

در دوازدهمین روز شهریور ماه 99 سپاه بیت‌المقدس در استان کردستان مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه را آغاز کرد و 9 هزار و 412 بسته را برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند آماده کرد.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اعلام کرد: مرحله اول رزمایش همدلی را در سه قسمت پشت سر گذ‌اشتیم و امروز مرحله دوم رزمایش را با توزیع 9 هزار و 412 بسته به ارزش دو میلیارد و 772 میلیون تومان به نیازمندان در ماه محرم و دهه آخر صفر در دستور کار قرار داده است.

 

سردار سید صادق حسینی افزود: 12 هزار پرس غذای گرم در دهه اول محرم بین نیازمندان شد و درصددیم 200 بسته لوازم التحریر نیز بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

 

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار کیلوگرم مرغ نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان تامین شده که بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

امام جمعه سنندج نیز در خصوص طرح کمک مومنانه معتقد است: از دیدگاه قرآن کریم عبور از قله‌های سخت، دستگیری از فقرا در ایام تنگنا، کمک به ایتام و یاری‌رساندن به مساکین به انسانیت معنا می‌بخشد و خیرین و مسوولان با شرایط شیوع کرونا در قالب رزمایش مواسات و همدلی این وژگی قرآن کریم را تجلی کردند.

 

ماموستا فایق رستمی بیان کرد: بی‌شک سعادت جامعه بشریت در سایه ایثار و گذشت میسر می‌شود که امروز این گذشت و ایثار در قالب کمک‌های مومنانه نمود دارد.

 

وی مردم کردستان را اسوه فداکاری و گذشت دانست و بیان کرد: این چندمین بار است که مردم و سپاه الگوهای خوبی برای جهان شده‌اند و از نیازمندان دستگیری می‌کنند.

 

گاهی روزگار طوری می‌شود که عده‌ایی بشدت در تنگنای اقتصادی قرار می‌گیرند، اما دست‌های بی‌منت،عزت‌دار دیگران می‌شوند تا بخشی از آلام این افراد کاهش یابد.

کد خبر 967462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha