۲۲هزار و ۶۴۶ فقره تسهیلات کارگشایی به مددجویان کمیته امداد اعطا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ در دولت تدبیر و امید ۲۲ هزار و ۶۴۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به نیازمندان این استان به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: پرداخت ۱۳ هزار و ۲۸۴ سری جهیزیه به ارزش ۲۵ میلیارد تومان به زوج های جوان نیازمند، خرید و توزیع ۱۴ هزار و ۸۱۴ سری لوازم منزل به ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد تومان، حمایت از دو هزار و ۳۹۷ سالمند و هزینه کرد  ۳۷۳ میلیون تومان،  ارائه چهار هزار و ۸۹۱ مورد تجهیزات پزشکی به ارزش ۳.۳ میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج، ارائه ۵۹ هزار و ۴۲۲ مورد فرانشیز سالیانه به بیماران نیازمند به ارزش بیش از ۱۰.۵ میلیارد تومان از اقدامات این نهاد طی سال 92 تا کنون است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: پوشش سالیانه بیش از ۵ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و نیازمندان به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد تومان از دیگر توفیقات به شمار می رود.

 

وی افزود: ۱۵ هزار و ۴۰۵ خانوار از محل تبصره ۱۴ طی سال ۹۸ تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفتند که  تا کنون ۲۹ میلیارد تومان به این خانوارها مستمری پرداخت شده است.

 

الهی راد اظهارکرد: کمک های دولت در حوزه رسیدگی به مشکلات حقوقی محرومین نیز شامل ارائه بیش از ۱۰ هزار  مورد خدمت حقوقی، تنظیم بیش از پنج هزار مورد خدمت قضایی شامل تنظیم دادخواست، شکواییه، اظهار نامه و کمک های دولت در توسعه اشتغالزایی مددجویان بوده است.

 

وی برکات دولت در حوزه اشتغالزایی مددجویان را شامل  پرداخت بیش از ۱۴ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به ارزش ۳۲۳ میلیون تومان و خودکفایی بیش از ۱۲ هزار خانوار تحت حمایت از طریق ایجاد طرح های اشتغال پایدار عنوان کرد.

 

الهی راد تصریح کرد: ارائه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در جهت اشتغالزایی محرومین برای بیش از ۴۵ هزار نفر به ارزش  ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات و ارایه خدمات بوده است.

 

وی در خصوص  کمک های ساخت مسکن محرومین نیز گفت: ساخت، خرید و تعمیرات ۱۳ هزار و ۸۳۲ واحد مسکونی ویژه محرومین به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان و کمک به ساخت بیش از چهار هزار مورد مسکن آسیب دیدگان از سیل به ارزش ۵۷ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

 

کد خبر 967483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha