تأمین امنیت نیازمند هم‌ افزایی همه مسئولان است

آیت الله عابدینی گفت: در رسالت سنگین ایجاد امنیت باید همه مسئولان با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور بیان کرد: در آیه ۱۲۶ سوره بقره خداوند متعال ما را دعوت می ‌کند که سخنان حضرت ابراهیم (ع) را پس از بنای خانه خدا در مکه گوش دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: حضرت ابراهیم (ع) پس از بنای خانه کعبه می ‌فرماید، خدایا اینجا را شهری امن قرار بده، از این دعا مشخص می‌ شود که در آن زمان مکه هنوز به صورت شهر نبوده است و این آیه نشان می‌ دهد که امنیت از همه ضروریات زندگی، درمان و بهداشت واجب تر است.

 

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) در ادامه دعای خود در کنار خانه کعبه می‌فرماید، خدایا اهالی این شهر را از ثمرات و نعمات خود بهره مند کن و در ادامه می‌ گوید فقط کسانی را که به تو ایمان دارند رزق عطا فرما و خداوند متعال می‌ فرماید من این دنیا یعنی رزق قلیل را به کافران هم می ‌دهم.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: البته کافران به واسطه کفر، شرک و بی ایمانی خود از خلق عظیم، حکمت و ارتباط با خدا به عنوان خیر کثیر بی بهره هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به زحمات کادر نیروی انتظامی اظهار کرد: کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی جایگاه باعظمتی دارند و شما عزیزان تجلی بخش امنیت از سوی خدای متعال بر روی زمین هستید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: پیش از انقلاب مردم ایران حتی در منازل خود امنیت نداشتند، با مقایسه این روزها با دوران پیش از انقلاب می‌ توان گفت با گذشت بیش از چند دهه از پیروزی انقلاب، ارتقای معنویت در نیروی پلیس مشهود است.

 

وی تصریح کرد: حضور پلیس در عرصه‌ های خدمت در همه دوره‌ های انقلاب به خوبی دیده می ‌شود و حضور شما در هر مکانی برای مردم آرامش بخش است، فداکاری، ایثارگری و پای دین خدا بودن و ایستادگی برای حفظ امنیت مردم از شاخصه‌های نیروهای پلیس است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: هر قطره خونی که به واسطه امنیت و آسایش بر زمین ریخته شده است عمق محبت مردم را نسبت به شما بیشتر می ‌کند.

 

وی توضیح داد: در ایام فتنه و آشوب که در هر دوره ای رخ داد، شاهد زحمات نیروهای پلیس در کنار نیروهای سپاه پاسداران و عزیزان استانداری و فرمانداری بودیم که الحمدالله این فتنه‌ ها به خیر گذشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در ماجرای مدیریت و مقابله با فتنه‌ ها نقش نیروی انتظامی بسیار پررنگ است و توده‌های مردم در کنار پلیس می ‌توانند آرامش را به شهرها بازگردانند.

 

وی خاطر نشان کرد: در رسالت سنگین ایجاد امنیت باید همه مسئولان با یکدیگر هم افزایی داشته باشند؛ ما در حوزه ائمه جماعت و جمعه باید هر مسجد را به یک پایگاه پلیس تبدیل کرده و ضرورت حضور پلیس برای ایجاد امنیت و آرامش را برای مردم تبیین کنیم.

 

آیت الله عابدینی افزود: وجود امنیت برای شهرهایی ‌که جدید تاسیس می‌ شوند، بسیار حائز امنیت است، برای نمونه برای شهرک مهرگان که یک شهرک تازه تاسیس در استان قزوین است اگر از ابتدای شکل گیری آن شاهد حضور جدی نیروهای پلیس بودیم این حضور اولیه کار را برای همیشه برای نیروهای پلیس آسان می کرد و در غیر این صورت در ایجاد امنیت مشکل ایجاد می شود.

 

وی یادآور شد: از سردار حاجیان و مجموعه مدیران استان برای حفظ امنیت تشکر می‌ کنیم و از خداوند متعال می‌ خواهیم که شفاعت سیدالشهدا را در روز قیامت قسمت و روزی همه ما کند.

 

کد خبر 967492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha