ثبت ۲۷ مورد جدید مثبت کرونا در سمنان /مردم بیشتر مراقب باشند

دانایی از ثبت ۲۷ مورد جدید آزمایش مثبت کرونا در شهرهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبردادو گفت: مردم باید بیشتر مراقب گسترش کرونا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« نوید دانایی» در جمع خبرنگاران از ثبت ۲۷ مورد جدید کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبردادوگفت: این تعداد بیمار در ۴۸ ساعت منتهی به غروب چهارشنبه در بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه بستری شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه  تعداد مجموع بیماران کرونایی در شهرهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان با احتساب این افراد به یک هزار و ۳۶۵ نفر رسید اضافه کرد: مردم باید بیشتر مراقب کرونا بوده و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

 

وی برنامه‌های آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی پیش رو برای بازگشایی مدارس  را ارزنده دانست وگفت: با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس می‌توان برای مقابله با این ویروس منحوس اقدام کرد.

 

دانایی با اشاره به اینکه در پاییز امسال شاهد افزایش آمار آنفلوانزا و سرماخوردگی خواهیم بود اظهارداشت: علائم بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی با کرونا به‌طور تقریبی یکسان است و این امر باعث می‌شود که در شناسایی افراد کرونایی با مشکلاتی مواجه شویم و این در حالی است که در ماه‌های گذشته بر اساس آمار، ابتلاء کودکان و نوجوانان به کرونا ویروس چندان قابل‌توجه نبوده و رفتار این ویروس به‌گونه‌ای بوده که بیشتر افراد میان‌سال و کهن‌سال را درگیر کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه باوجود شیوع کرونا ویروس، نمی‌شود زندگی را تعطیل کرد، خاطرنشان کرد: باید با رویه‌های مختلف آموزش‌وپرورش دانش آموزان و زندگی روزمره مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه یابد.

 

وی بابیان اینکه باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهیم، یادآور شد: سلامت دانش آموزان برای همه ما بسیار مهم است و برای بازگشایی مدارس و نحوه انجام دستورالعمل‌های بهداشتی، تابع ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس هستیم و طبق مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، قرار است در خصوص سال تحصیلی و کیفیت برگزاری کلاس‌ها در هر شهرستان به طور مجزا تصمیم‌گیری شود که این موضوع به اطلاع مردم می‌رسد.

 

کد خبر 967520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha