حمایت از عشایر فارس با اجرای طرح مرتع داری تلفیقی

بهرامی گفت: طرح مرتع داری تلفیقی برای عشایر فارس منجر به ایجاد مالکیت می شود و اقدام حمایتی موثری برای حمایت از این جامعه مولد به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (پنج شنبه 13 شهریور) در جلسه شورای عشایری سپیدان با حضور نماینده  مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورداری عشایر استان از طرح مرتعداری در کاهش تعرضات به مراتع نقش موثری دارد.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: طرح مرتع داری تلفیقی برای عشایر فارس منجر به ایجاد مالکیت می شود و اقدام حمایتی موثری برای حمایت از این جامعه مولد به شمار می رود.

وی اضافه کرد: عشایر فارس سالانه 25 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند و حمایت از جامعه عشایری موجب تقویت امنیت غذایی در کشور می شود.

بهرامی با تاکید بر عملیات اجرایی و نقطه شناسایی اسکان و ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان عنوان کرد: این اقدامات از جمله وظایف سازمانی هستند و برای توسعه جامعه عشایری نیاز به تقویت ساختار عشایر در مجلس داریم تا به مسائل بیشتری در حوزه عشایر پرداخته شود.

وی ادامه داد: جذب 24 میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات از منبع صندوق ملی توسط استان فارس در اشتغال جوانان عشایری سهم موثری داشته است.

«محسن علیزاده» نیز در این جلسه با تاکید بر جایگاه عشایر در کشور گفت: عشایر با برخورداری از حداقل امکانات، بیشترین بازدهی را در تولید و رونق اقتصادی دارند.

نماینده  مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق  جهش تولید ر زندگی عشایری به وضوح دیده می شود و دستگاه های ذیربط باید به رفع مشکلات جامعه عشایری توجه بیشتری داشته باشند.

«جمال جوادی جهرمی»، فرماندار سپیدان نیز به نقش مهم عشایر در دفاع از قلمرو مرزی و جغرافیایی اشاره کرد و خواستار تعامل بیشتر اعضای کارگروه عشایری استان برای رفع مشکلات آنها شد.

کد خبر 967566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha