تلاش برای تثبیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) به عنوان محور فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی شیراز

آیت الله دژکام گفت: تمامی مسئولان و دستگاه های مختلف شیراز و سایر نقاط فارس، کمک کنند تا بتوانیم رویدادهای فاخر فرهنگی و جریان‌ساز را در آستان مقدس شاهچراغ (ع) برگزار و این حرم مطهر را به عنوان محور فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی شیراز تثبیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 13 شهریور) در جلسه بزرگداشت مراسمات سوگواری و عزاداری دهه آخر ماه صفر گفت: تلاش تمام آحاد جامعه برای تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بنا به درخواست مقام معظم رهبری، امور حرم مطهر شاهچراغ (ع) که به من سپرده شده است را آن گونه که شایسته است، ساماندهی و پیگیری خواهم کرد.

وی اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های فعلی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برای محوریت برنامه های فرهنگی شیراز و میزبانی خیل عظیمی از مردم ولایتمدار این شهر در مناسبت های مختلف، کفایت نمی کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امیدوارم تمامی مسئولان و دستگاه های مختلف شیراز و سایر نقاط فارس، کمک کنند تا بتوانیم رویدادهای فاخر فرهنگی و جریان‌ساز را در آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار و این حرم مطهر را به عنوان محور فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی شیراز تثبیت کنیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: امروز بسیاری در عالم تشیع نمی‌دانند که بقعه نورانی برادر بزرگوار و واجب التعظیم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در شیراز است و باید تلاش کنیم تا حق این امامزاده واجب التعظیم ادا شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امیدوارم با این نگاه متعالی، از دهه آخر ماه صفر بتوانیم اقدامات محوری و جریان ساز فرهنگی را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) پایه گذاری کنیم.

کد خبر 967620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha