عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد

احمدی اطهر به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با اجلاس آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی احمدی اطهر» ظهر امروز (14 شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پاکدامنی و پرهیز از منکرات به علل قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به روایتی از این امام معصوم(ع) اشاره و گفت: معصوم می فرماید«مرگ در نزد من سزاوارتر وشایسته تر است از اینکه زیر بار ذلت تسلیم شدن بروم و تحمل ذلت و خواری تسلیم نشدن در مقابل خواسته های دشمن بهتر است از دخول در آتش جهنم و آتش قهر الهی».

 

امام جمعه موقت پاتاوه عناصر دخیل در این قیام را یادآور شد و اظهار کرد: از جمله این عناصر یاران باوفای امام بودند که هر کدام به عنوان یک لشکر برای ابا عبد الله (ع) ارزش داشتند.

 

وی به گروه های قیام کننده که منجر به شکست شدند بعد از قیام امام حسین (ع) گریزی زد و گفت: گروه نخست توابین بودند که هر پنج هزار نفر آنها کشته شدند.

 

احمدی اطهر با بیان اینکه گروه دوم مردم مدینه بودند که تعداد آنها هم 15 هزار نفر بود به موقع به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) پاسخ ندادند و بعد از واقعه عاشورا قیام کردند که محکوم به شکست بود، گفت: در پایان هم گروه مختار سقفی بودند که تعداد آنها 20 هزار نفر بود و چون همراه با امام حاضر خود قیام نکردند همه کشته شدند.

 

خطیب موقت پاتاوه یادآور شد: پس از واقعه عاشورا نتیجه می گیریم که هر انسان آزاده ای باید همراه و همزمان با ولی فقیه زمانش حرکت کند نه قبل و نه بعد از او حرکت کند.

 

احمدی اطهر در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با اجلاس آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: معظم له از ملت فهیم ایران به خاطر حسن رفتارشان در دهه عاشورا تشکر کردند و عزاداری امسال در تاریخ کشور ماندگار شد.

 

وی افزود: وجود محدودیت های شدید ناشی از انتشار بیماری و مراقبت از اینکه این انتشار انجام نگیرد، در عین حال حفظ شور حسینی و حفظ مجالس عظیمی که تشکیل شد و حرکت عظیم معنوی که مردم از خود نشان دادند، این ماندگاری را دوچندان کرد.

 

امام جمعه موقت پاتاوه همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه سند 2030 اشاره کرد و گفت: «جلوی اجرای سند 2030 را بگیرید، دشمن قصد دارد کاری را که به وسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راه هایی مانند این سند و ساختن انسان هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملت ها فراهم شود».

کد خبر 967863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha