برداشت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن ذرت علوفه ای در خرامه

همتی گفت: برداشت ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان از اوایل شهریور امسال آغاز شده است و برداشت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن از این محصول پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس همتی»، امروز (شنبه 15 شهریور) از آغاز برداشت ذرت علوفه ای از مزارع خرامه خبر داد و به خبرنگاران گفت: برداشت ذرت علوفه ای از مزارع این شهرستان از اوایل شهریور امسال آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه افزود: برداشت محصول به صورت مکانیزه از 102 هکتار از مزارع ذرت علوفه ای خرامه تا اواسط مهر امسال ادامه خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: در این برداشت، پیش ‌بینی برداشت بیش از 6 هزار و 600 تن ذرت علوفه ای شده است که پس از برداشت برای استفاده در جیره غذایی دام ها به واحد های دامپروری انتقال خواهد یافت.

 همتی با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی کشت در شرایط خشکسالی عنوان کرد: در 32 هکتار از مزارع زیر کشت ذرت علوفه ای این شهرستان سیستم های آبیاری نوین اجرا شده است که در کاهش مصرف آب کشاورزی نقش بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: به کارگیری الگوی نامناسب تولید موجب ناپایداری نظام های تولید و کشاورزی و از بین رفتن منابع پایه خواهد شد و رشد و توسعه کاربرد تکنولوژی در عرصه کشاورزی و توسعه روستایی، کارآمدترین ارتقای راندمان و اثر بخشی دیگر منابع تولید است.

کد خبر 968051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha