تهیه  ۲ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم توسط صنایع پتروشیمی/ حضور هر روزه دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست

مودت صنایع پتروشیمی ماهشهر ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه کرده است گفت: ۱۸۰ ساعت محتوای الکترونیکی برای دانش‌آموزان تولید شده و الزامی به حضور هر روزه دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «کوروش مودت» امروز (شنبه ۱۵ شهریور) در آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس استان خوزستان که در مدرسه امام هادی شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر برگزار شد اظهار کرد: سال تحصیلی دانش‌آموزان را با جدیت و به امید پیشرفت تحصیلی و کسب رتبه‌های برتر البته بدون مشکل برای آینده‌سازان آغاز می‌کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه قطعا توسعه هر کشوری در گرو آموزش آن است، به بیانات اخیر مقام معظم در خصوص برقراری عدالت آموزشی اشاره کرد و افزود: امسال سال بسیار متفاوت و استثنایی خواهیم داشت و در این راستا اولیا باید با کادر آموزش و پرورش ما در مدارس همکاری داشته باشند تا بتوانیم سال خوبی برای همه دانش‌اموزان رقم بزنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال بنا نیست کلاس‌های ۴۰ نفره داشته باشیم اضافه کرد: خلاقیت مدیران و ارتباط با اولیای دانش‌آموزان دو شاخصه اصلی برای پیشرفت مدارس است.

 

مودت تصریح کرد: سه معیار برای برگزاری کلاس‌های درسی برای آغاز سال تحصیلی اعمال شده‌ که شامل چرخشی بودن، زوج و فرد کردن کلاس‌ها و تقسیم‌بندی دانش‌آموزان است.

 

وی با بیان اینکه ۱۸۰ ساعت محتوای الکترونیکی برای دانش‌آموزان تولید شده است ابراز کرد: کلاس‌های درسی امسال ۳۵ دقیقه‌ای بوده و دانش‌آموزان از ساعت هشت تا ۱۰:۳۰ در مدرسه خواهند بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه همچنین الزامی نیست دانش‌آموزان هر روز به مدرسه بیایند عنوان کرد: این امر تحت اختیار شورای هر مدرسه است، البته تصمیم‌گیری تعطیلی تحت اختیار این مدرسه نبوده است.

 

وی با بیان اینکه ۲ هفته پس از برپایی کلاس‌های درسی مجددا در خصوص ادامه برگزاری کلاس‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد اذعان داشت: آموزش و پرورش خوزستان ۶۷ میلیارد ریال مواد شوینده برای مدارس استان تهیه کرده که طی سه مرحله به مدارس تحویل داده خواهد شد، همچنین در کنار آن سرانه هر مدرسه وجود خواهد داشت.

 

مودت با اشاره به اینکه امتحانات پایان سال تحصیلی گذشته بدون مشکلی و با همکاری خانواده‌ها و مردم برگزار شده بود بیان کرد: تمامی دغدغه‌های خانواده‌ها در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس دیده و با همکاری وزارت بهداشت تهیه و تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه خوزستان اولین استانی در کشور بود که استودیو آوای مدرسه را راه‌اندازی کرد که این امر با تحسین مقامات کشوری همراه بود خاطر نشان کرد: در این استان ۸۰ هزار دانش‌آموز با مشکل اینترنت و تجهیزات آن برای شرکت در کلاس‌های درس مواجه بودند که با همکاری استانداری و نهادهای مربوطه مشکل این دانش‌آموزان برطرف شده و صنایع پتروشیمی منطقه ۲ هزار تبلت نیز به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اختصاص داده‌اند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در مناطق عشایری می‌توان بدون هیچ دغدغه‌ای کلاس‌های درس را برگزار کرد یاد آور شد: ۱۰۶ طرح در قالب سه‌هزار و ۲۰۰ پروژه به منظور بازسازی و نوسازی کلاس‌ها در حال انجام است و ۵۰ هزار کلاس درس در آغاز تحصیلی کار خود را آغاز کرده‌اند.

 

کد خبر 968091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha