تمدید مهلت پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع

سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای از تمدید مهلت پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به همزمانی مهلت اولیه  پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع با تعطیلات ایام سوگواری  سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و بنابر درخواست متقاضیان ،  مهلت واریز وجه مرحله دوم توسط زائرانی که قبلا نسبت به پرداخت مرحله اول هزینه سفر خود اقدام کرده بودند تا پایان روز چهارشنبه مورخ نوزدهم شهریور ماه سال 99 تمدید می گردد.

گفتنی است که روند پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع در سامانه https://reserve.haj.ir انجام می گیرد و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی نسبت به واریز وجه مبادرت کنند.
 پرداخت بخش دوم هزینه سفر حج تمتع از سوم شهریور ماه آغاز شده است.

 


هزینه سفر هر زائر به حج حدود ۳۰ میلیون تومان


رییس سازمان حج و زیارت اوایل شهریور ماه ۹۹ در صحبت هایی اظهار داشت: عموما تفاوت قیمت و هزینه تمام شده حج در بخش ارزی خیلی محسوس تر از میزان هزینه ریالی است. میزان هزینه ارزی که برآورد شده، برای زائران بین ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار هزینه یک زائر در عربستان می باشد (حدود ۳۰ میلیون تومان) در حالی که اگر آنرا تثبت نکرده بودیم و نرخ ارز را به نرخ سال آینده موکول می کردیم امکان افزایش قیمت با توجه به نوسانات احتمالی نرخ ارز چشم گیر می شد.

وی گفت: با این اوصاف اگر سهمیه حج سال آینده ما به همان میزان ۸۷ هزار نفر تعیین گردد اولا یک گروهی خواهیم داشت که پول ارز خود را به صورت صد در صد تامین کرده اند این گروه، در بخش هزینه ارزی با همان نرخ ارز حج ۹۹ به حج خواهند رفت ولی در مقابل زائرانی که قسط دوم خود را به هر دلیلی پرداخت نکرده باشند، در زمان اعزام در سال آتی، ارز آنها با نرخ جدیدی که دولت تا پایان سال اعلام خواهد کرد محاسبه و دریافت خواهد شد.

به گفته وی، در این میان اگر از زائران جدیدی نیز ثبت نام به عمل آورده شود تمامی هزینه های آنان بر اساس نرخ جدید دولت در همان زمان اخذ خواهد شد.

رشیدیان افزود: ممکن است افزایش قیمتی در میزان مبالغ دریافتی از زائران در سال آینده مطرح باشد که مربوط به بخش هزینه های ریالی است. بعنوان مثال نرخ خرید بلیت هواپیما از ایران ایر در سال 98، 3 میلیون و 800 هزار تومان بود که در سال 99 به 5 میلیون 800 هزار تومان افزایش یافت. در سال 1400 نیز امکان افزایش متصور است.

حدودیک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار سفر به حج و شش میلیون در انتظار عمره هستند

رشیدیان با بیان اینکه اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار اعزام به سفر معنوی حج هستند، گفت: تعداد قریب به شش میلیون نفر نیز در نوبت اعزام سفر حج عمره قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچگونه ثبت نام جدیدی برای قرار گرفتن در نوبت اعزام به عربستان در بخش حج و عمره صورت نخواهد پذیرفت، گفت: در این میان اگر بخواهیم سالانه حدود ۹۰ هزار نفر را به سفر حج اعزام کنیم حدود ۱۴ سال زمان برای اعزام همه منتظران در صف اعزام نیاز است.

کد خبر 968139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha