امیدواریم تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی سرآغاز یک نهضت فرهنگی در کشور باشد

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مکتب وجوه گسترده و نیاز به تبیین و واکاوی دارد که امیدواریم بتوانیم مکتب حاج قاسم را تببیین کنیم و این آغاز یک نهضت فرهنگی در درون کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار غلامرضا سلیمانی، عصر شنبه(۱۵ شهریور) در افتتاح ساختمان "ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" با اشاره به اینکه حاج قاسم شخص نبود بلکه یک مکتب و راه است و زمانی سخن از مکتب به میان می آید مکتب وجوه گسترده ای دارد که نیاز به تبیین و واکاوی دارد؛ ابراز امیدواری کرد: بتوانیم مکتب حاج قاسم را تببین کنیم و این آغاز یک نهضت فرهنگی در درون کشور باشد.


 


رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: در همین راستا در استان کرمان تدارک دیده شده تا با ساز و کار عالمانه و تلاش و مجاهدت عده ای از دلسوزان انقلاب اسلامی و فعال کردن هیئت های اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی ذیل مکتب حاج قاسم؛ نقطه جوشش و آبشار به جریان انداختن این فرهنگ و تبیین و ترویج آن به سراسر میهن اسلامی باشد.
 

 


وی ادامه داد: بسیج نیز که نقش سازمان یافته امت اسلامی محسوب می شود و در روشنگری ها سابقه طولانی دارد و دوره های موفقیت آمیز پشت سر گذاشته تلاش خواهد کرد به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی در این مسیر در سراسر کشور در پایگاه های مقاومت فعال کند و در گام دوم در معارف مکتب حاج قاسم مجاهدت کند و الگوی کرمان یک الگوی کامل و تکامل یافته برای کل کشور باشد.

 

 



سردار سلیمانی با تصریح به اینکه نقش رسانه در حال حاضر و آینده نقش بسیار تعیین کننده ای در ترویج یک تفکر و گفتمان سازی ذیل یک تفکر دارد؛ خاطرنشان کرد: بهترین تفکری که در گام دوم انقلاب می تواند برای جوانان میهن اسلامی درس آموز باشد تفکری است که از مکتب حاج قاسم الگو گرفته و خواهد گرفت و نمونه های مجسم آن را سیدالشهدای مقاومت در میدان های مختلف اعم از سیاست، جهاد، عبودیت، مردم داری، اخلاص در عمل، دستگیری از محرومان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در همه میدان ها اسوه و الگوی ما محسوب می شود و باید تلاش کنیم جزو انتشار  دهندگان و ترویج دهندگان این مکتب الهی و ولایی باشیم.

 

 



وی تاکید کرد: بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مرکزیت کشور آغاز به فعالیت کرده، هم جنبه های بین المللی و هم کشوری را مد نظر دارد و حتما" دانشگاهیان، اندیشمندان، نویسندگان، اساتید حوزه های علمیه، هنرمندان، شعرا و ادبا و ... همه در این نهضت سهم دارند و بعضی تلاش هایی آغاز و محصولاتی تولید کردند و بعضی هم در حال تدارک قدم برداشتن در این مسیر هستند.
 

 


سردار سلیمانی افزود: سازمان بسیج مستضعفین تشکیلات گسترده مردمی را خدمتگزاری می کند و از همه اقشار و تخصص ها در آن هست که با رویکردهای مردمی در ترویج این تفکر در گام دوم انقلاب که جنبه های بسیار کاربردی و راهبردی برای ما دارد به سهم خود در این مسیر خواهیم بود.

کد خبر 968219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha