همدان یک موقوفه قرآنی دارد/ ثبت ۶ وقف جدید در سال جاری

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه همدان فقط یک موقوفه قرآنی دارد و وقف در حوزه های قرآنی در استان بسیار کم است، گفت: در طی سال جاری ۶ وقف جدید در همدان ثبت شد.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه متاسفانه موقوفات قرآنی در استان اندک بوده و نیاز به وقف‌های جدید است ، گفت: موقوفات قرآنی کم است و این باعث می‌شود گاهی در هزینه‌های برگزاری برنامه های قرآنی و در جهت ترویج و توسعه قرآنی با مشکل مواجه شویم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: همه افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک وقف مشارکت کنند و منابع مالی زیاد ملاک و معیار کمک رسانی نیست.

 

وی ادامه داد: باید بسترهای وقف قرآنی مورد توجه همگان به‌ویژه نهادهای فرهنگی قرار گیرد چرا که موقوفات قرآنی  همدان مورد غفلت واقع شده و عملاً موقوفات زیاد قرآنی در کشور نداریم تا آثار آن در فعالیت‌های قرآنی هزینه شود.

 

وی گفت: کمک به ایتام و محرومان و بی سرپرستان از سفارشات مؤکد قرآن و دین مبین اسلام است و این مهم به جز با ترویج فرهنگ وقف میسر نمی‌شود بنابراین باید همه مومنین برای تحقق موقوفات قرآنی تلاش کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه سال جاری 6 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: در ملایر یک باب منزل مسکونی به ارزش 2 میلیارد تومان وقف شده است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی  درباره پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری‌ مطرح  کرد: امسال سه پروژه مسکونی در شهرستان همدان وجود دارد که از ظرفیت بخش خصوصی برای بهره برداری از آن  استفاده می‌کنیم، دو پروژه تجاری هم در شهرستان ملایر به ارزش ریالی ۴۵ میلیارد تومان است  و شامل بازار مبل منبت و فروشگاه مرکزی است و از محل عواید موقوفات تأمین می‌شود.

 

 

کد خبر 968330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha