مساجد گفتمان مهدویت را در امتداد سوگواری حسینی ترویج کنند/ اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» در مساجد امیدآفرین شده است

حجت ‌الاسلام وحیدی با اشاره اینکه مساجد و سایر مراکز دینی باید گفتمان‌ مهدویت را در امتداد برگزاری مراسم سوگواری حسینی ترویج کنند، گفت: اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» در مساجد امیدآفرین شده است.

حجت الاسلام «محمد صادق وحیدی» در  گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امام حسین (ع) با نهضت کربلا روحیه امید و خوش بینی به آینده را در وجود مسلمانان تزریق کردند، اظهار کرد: قیام علیه ظلم و بی عدالتی زمانی معنا دارد که انسان ها به آینده خوش بین و چشم به راه روزهای بهتر باشند وگرنه در میانه راه دچار کاهش انگیزه می شوند و هر زمان‌ممکن است دست از مبارزه بردارند.

 

تولیت مدرسه علمیه محمودیه (واقع در تهران، خیابان امیرکبری، نرسیده به چهارراه سرچشمه) افزود: امروزه مساجد و سایر مراکز دینی باید گفتمان‌ مهدویت را در امتداد برگزاری مراسم سوگواری حسینی ترویج کنند تا شور و شعور حسینی به انتظار توام با خوش بینی منتهی شود که ترکیب این دو، نسلی از منتظران واقعی را تربیت می کند؛ نسلی که نه تنها فسادپدیر نیست بلکه با هرگونه فساد و بی عدالتی مبارزه می کند.

 

وی گفت: مسجدی ها به عنوان برترین مومنان منتظر باید در برگزاری هر برنامه ای، مفهوم واقعی انتظار و گفتمان مهدویت را ترویج کنند که در این صورت، برگزاری مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر، نقش تربیتی به همراه خواهد داشت و این موضوع می تواند تضمین کننده ترییت نیروهای متدین و متعهد برای آینده نظام جمهوری اسلامی در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی باشد.

 

وحیدی در ادامه، برگزاری برنامه سه شنبه های مهدوی در مسلاجد را امیدآفرین و انگیزه بخش و در جذب نسل جوان، مفید دانست و گفت: خود مفهوم انتظار، امید به روزهای بهتر را در خود نهفته دارد و این وظیفه برگزارکنندگان مجالس روضه در مساجد و هیئت ها است که با داشتن اهداف کلان و دوربینی، فرهنگ عاشورا را با آموزه انتظار پیوند زنند.

 

وی اظهار کرد: نداشتن هدف کلان یکی از مشکلات مساجد و هیئت ها در برگزاری مراسم مذهبی است و عموما به بهره مندی معنوی و کسب ثواب اکتفا می شود درحالی که قرآن و اهل بیت (ع) نگاه عمیق تری به مراسم بزرگداشت پیشوایان مکتب و مذهب دارند.

 

تولیت حوزه علمیه‌ محمودیه افزود: تهدید شیوع ویروس کرونا این فرصت را پدید آورد که همگان به ویژه کارگزاران مساجد و هیئت ها با بازنگری در فعالیت های شان، نگاهی عمیق تر و دقیق تر به اهداف برگزاری برنامه ها در این دو مرکز دینی بیندازند که خدمت رسانی به نیازمندان همسو با رزمایش مواسات و همدلی، از نشانه های حرکت رو به جلوی مسجدی ها و هیئتی ها است.

کد خبر 968345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha