امکان اسکان موقت زائر به ظرفیت ۲۰۰ نفر در گلزار شهدای کرمان فراهم شد

سردارمعروفی درباره راهیان نور مکتب حاج قاسم از فراهم سازی زیرساخت های لازم خبر داد و گفت: زیرساخت ها برای پذیرایی از هزار نفر آماده است و در گلزار شهدا هم برای اسکان موقت زائر به ظرفیت ۲۰۰ نفر آمادگی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار «حسین معروفی» صبح یکشنبه(۱۶ شهریور) در نشست کمیته " شهرستان ها" ستاد برگزاری نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی که با حضور مسئولین شهرستان های استان از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ در سخنانی شهید سلیمانی را برخوردار از صفات شخصیت های صدر اسلام دانست و گفت: او وفا و بصیرت عباس علیه السلام، زبان گویای عمار، ایستادگی بر حق میثم تمار، امانت سلمان و... را داشت.
 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: حاج قاسم فراجناحی نیست بلکه جامع الاطراف انقلابی است و در زمین ائمه و امام خویش اقدام عملی و برای گام دوم و ظهور ولایت عظمی بسترسازی کرد لذا حاج قاسم را با خاطره نمی توانیم تعریف کنیم بلکه او مکتب است.
 

 


وی تاکید کرد: کسی که می خواهد حاج قاسم را معرفی کند، حاج قاسم در ۴ کلمه  "تندیس و اخلاق و ادب و اخلاص و عرفان" خلاصه می شود و ما برای این مکتب و شخصیت بزرگ که نخواهیم در مقیاس کوچک قلاویزان و والفجر ۴ و... تعریف کنیم؛ ۳۰ نظامات در نظر گرفتیم تا کار علمی و مقاله روی آن انجام شود.
 

 


سردار معروفی یکی از این نظامات را "نظام رفاقت حاج قاسم" عنوان و بیان کرد: او یک انسان بزرگ در مسئولیت های بزرگ بود و فقط آنها که در جنگ بودند مفهوم استرس در جبهه را می فهمند که وقتی باید ۳۰ گردان را آماده نبرد پراضطراب کرده و اول جان آنان را محافظت کند که شهید و اسیر نشوند و پیروزی برای ملت ایران هم بوجود بیاورد.

 



وی ادامه داد: حاج قاسم در سالهای تامین امنیت استان های جنوب شرق و مدیریت مرز دو کشور و در ۲۱ سال جبهه مقاومت حتی یک نفر را هول نداد بلکه افراد را حفظ و آبروداری کرد و نگذاشت کسی در جبهه حق زمین بخورد و اگر کسی از این جبهه جدا شد سعی در برگرداندن او کرد‌.

 




فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یکی دیگر از نظامات برآمده از ویژگی های شخصیتی حاج قاسم را " نظام ولایی" دانست که سردار دلها سه بار قسم جلاله می خورد یکی از شئون عاقبت به خیری ارتباط قلبی با ولایت فقیه است لذا حاج قاسم ولایت باور بود.

 



وی سپس به شکل گیری شورای سیاست گذاری مکتب حاج قاسم و تشکیل ۱۵ کمیته ذیل آن برای عملیاتی کردن مکتب از کرمان اشاره و بیان کرد: برنامه های نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از ۸ تا ۱۸ دی ماه سال جاری برگزار می شود و تاکید بر رویکرد مردمی در برنامه ها است زیرا به یک شبکه مردمی عاشورایی برای مکتب نیاز داریم.

 




سردارمعروفی درباره راهیان نور مکتب حاج قاسم هم از فراهم سازی زیرساخت های لازم خبر داد و گفت: زیرساخت ها برای پذیرایی از هزار نفر آماده است و در گلزار شهدا هم برای اسکان موقت زائر به ظرفیت ۲۰۰ نفر آمادگی داریم.

 



وی تاکید کرد: ساخت هرگونه تندیس از شهید سلیمانی باید در بنیاد شهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی بررسی و تایید شود باشد.

 

 

کد خبر 968374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha