ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده می‌تواند باعث شکوفایی خانواده ایرانی- اسلامی شود

سعیدی‌نژاد گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به دلیل اهمیت فراوان موضوع خانواده، در شرایطی که برخی اذعان بر بحران جدی در خانواده‌ها دارند به‌عنوان یک نیاز اساسی شناخته می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری(مدظله)، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، به ویژگی‌های سیاست‌های کلی پرداخت و در این خصوص اظهار کرد: خانواده یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج یک زن و یک مرد است، که فرزندان پدید آمده از آن‌ها، خانواده را تکمیل می‌کنند.

 

سعیدی نژاد به جایگاه خانواده در دین اسلام اشاره و تأکید کرد: دین مبین اسلام، خانواده را گروهی متشکل از افراد دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی می‌داند که هسته اولیه آن را ازدواج مشروع زن و مردی تشکیل می‌دهد.

 

وی افزود: بر اساس ازدواج، رابطه زوجیَّت بین زن و مرد برقرار و در پس آن طرفین دارای وظایف و حقوق جدید می‌شوند؛ ارتباط خویشاوندی در سایه نکاح پدید می‌آید و اعضای آن دارای روابط قانونی، اخلاقی و عاطفی خواهند شد.

 

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به بنیان و اساس تشکیل خانواده پرداخت و تصریح کرد: اساس تشکیل خانواده این است که زن و مردی می‌کوشند تا تکالیفی که شرع برای آن‌ها مشخص کرده است محقق شود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، خانواده یک تأسیس حقوقی به‌حساب خواهد آمد که اعضای آن به‌واسطه رشته خونی، باهم پیوند پیدا می‌کنند.

 

سعیدی نژاد به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره و اظهار کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به دلیل اهمیت فراوان موضوع خانواده، در شرایطی که برخی اذعان بر بحران جدی در خانواده‌ها دارند، به‌عنوان یک نیاز اساسی شناخته می‌شود؛ نیازی که می‌تواند به شکوفایی خانواده ایرانی اسلامی بیانجامد.

 

وی یادآور شد: نهاد خانواده، یکی از ارکان مهم در تقویت روابط اجتماعی و خانوادگی است، اما این روزها بسیاری از این روابط به سردی حرکت کرده است و خانواده نقش واقعی خودش را ازدست‌داده، به‌طوری‌که بسیاری از اعضای خانواده وقت کمتری برای باهم بودن دارند.

 

سعیدی نژاد به مشکلات روابط سرد خانواده‌ها در جامعه اشاره و اذعان کرد: افزایش آمار طلاق، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به‌عنوان دیگر مشکلاتی است که گریبان بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است؛ شاید این‌ها همه به‌عنوان موضوعات مهمی بود که رهبر معظم انقلاب موضوع سیاست‌های کلی نظام خانواده را مطرح کردند.

 

وی به عناوین اصلی سیاست‌های کلی خانواده اشاره و عنوان کرد: در سیاست‌های ابلاغی رهبری بر ایجاد جامعه‌ای خانواده محور، تقویت و تحکیم خانواده بر پایه الگوی اسلامی، برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقای هویت اسلامی و ملی، ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان، به‌کارگیری یکپارچه ظرفیت‌های آموزشی، تربیتی و رسانه‌ای کشور در جهت تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد.

 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان برای فروپاشی و انحراف روابط خانوادگی، استفاده مؤثر خانواده از اوقات فراغت به‌صورت جمعی، بازنگری، اصلاح و تکمیل نظام حقوقی و رویه‌های قضایی در حوزه خانواده، ایجاد فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده‌ها با توانمندسازی آنان برای کاهش دغدغه‌های آینده آن‌ها درباره اشتغال، ازدواج و مسکن از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این سیاست‌ها است.

کد خبر 968388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha