آموزش و فرهنگ‌سازی محور کاهش تصادفات است

خانی پور با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی محور کاهش تصادفات است ، گفت : تعامل سازنده دستگاه ها در امور حمل و نقل و ترافیک در کاهش تصادفات نقش اساسی دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه ساماندهی وانت بارها یکی از انتظارات مردم است، افزود: مشارکت مردم، تضمين کننده ارتقاء سطح آگاهي‌ها و پيشگيري از وقوع تصادفات است.

 

ایرج خانی پور با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازي رفتار ترافيکي و آموزش فرهنگ ترافيک موثرترين راه در کاهش تصادفات رانندگي است ،افزود : های علمی از تصادفات اضافه کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش جان باختگان خواهیم بود .

 

وی با اشاره به اجراي طرح هاي ويژه امنيت ترافيكي در استان گفت:‌ اعمال قانوني يكي از مهم ترين ابزارهاي مبارزه با تخلفات رانندگي است ولي نكته حائز اهميت آن است كه جريمه و مجازات صرفا درماني موقتي بوده و فاقد هر گونه تاثير فرهنگي در جريان سامان بخشي به ترافيك و كنترل آن است.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بابيان اينكه تنها راه کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی، آموزش افراد به خصوص از سنین پایین است، اضافه كرد: حل موضوعات ترافيكي تنها با اعمال قانون و نظارت پليسي حل نمي‌شود و بايد با حركت همه‌جانبه مردم و دستگاه‌هاي مختلف در اين راه گام برداشت.

 

وی با اشاره به اينكه با افزایش اقدامات صورت گرفته در راستاي فرهنگ‌سازی و ترافیک، شاهد کاهش تصادفات هستیم، گفت: اما هنوز نیاز است که آموزش‌ها افزایش یابد تا شاهد کمترین حوادث باشیم.

 

خانی پور ، صبر و حوصله هنگام رانندگي، پرهيز از هرگونه عجله و شتاب، پايبندي به قوانين و مقررات رانندگي و همكاري با مأموران پليس را از اصول مهم یک رانندگي ايمن خواند و بیان داشت: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترين اولويت هاي پليس در سال جاري خواهد بود.

 

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بخش مهمي از ناهنجاري هاي ترافيكي را نشات گرفته از عوامل انساني و متاثر از عجله، شتاب، عصبانيت، استرس و خستگي كاربران ترافيك خواند و گفت:‌ اصلاح ناهنجاري هاي ترافيكي در گرو رفع مشكلات و آسيب هاي اجتماعي و اصلاح فرهنگ ترافيك است و پيش از حل معضل ترافيك بايد فضاي جامعه را براي پذيرش سيستم حمل و نقل و ترافيك و بهره برداري معقول و منطقي از آن مهيا سازيم.

 

 

کد خبر 968395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha