گوشی هوشمند و اینترنت رایگان دانش آموزان مددجو به‌زودی محقق می‌شود/کمک‌های مؤمنانه باید با پیوست فرهنگی همراه شوند

معافی بابیان اینکه ۲ هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد مازندران فاقد گوشی هوشمند هستند، گفت: مردم نیکوکار و خیرین که به تهیه بسته‌های معیشتی اهتمام دارند با توجه به بازگشایی مدارس در سایه کرونا برای تأمین امکانات آموزش مجازی دانش آموزان کمک کنند.

«میثم معافی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و نیاز مبرم دانش آموزان به امکانات آموزش مجازی نظیر تبلت و گوشی هوشمند و اینترنت اشاره کرد و گفت: کمیته امداد مازندران هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز را زیرپوشش دارد که  ۲ هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد مازندران فاقد امکانات آموزش مجازی مانند گوشی هوشمند و تبلت هستند.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران افزود: در حال مذاکره هستیم تبلت‌ها را به شکل امانی در اختیار والدین دانش‌آموزان قرار بدهیم، تعدادشان مشخص نیست چراکه باید سهم استان از ۵۰ هزار تبلت کشور مشخص شود، در مرحله بعد هم تبلت را به خانواده‌های پرجمعیت دانش‌آموزان تحویل خواهیم داد.

 

وی بابیان اینکه علاوه بر تأمین گوشی هوشمند توسط خیرین، برای هر دانش‌آموز واجد شرایط جهت خرید تجهیزات آموزش مجازی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: در نظر گرفتن سرانه برای تهیه لوازم آموزشی دانش آموزان زیرپوشش نیز موردتوجه است.

 

معافی بابیان اینکه دانش آموزان به‌صورت رایگان از شبکه آموزشی شاد برخوردار می‌شوند، خاطرنشان شد: به‌زودی اینترنت رایگان نیز برای خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار زیرپوشش امداد استان تهیه و توزیع خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه همه ما موظفم به این آینده‌سازان ایران اسلامی کمک کنیم تا از حداقل امکانات آموزشی برخوردار شده و از رقابت تحصیلی با دیگر دانش‌آموزان بازنماند، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا جشن عاطفه‌ها که فرصت خوبی برای کمک به دانش آموزان محروم بوده برگزار نمی‌شود و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت محرم حسینی و رزمایش کمک مؤمنانه بخشی از امکانات آموزش مجازی دانش آموزان و لوازم و التحریر آن‌ها را مهیا کنیم.

 

معافی از تشکیل 25مرکز تخصصی فرهنگی در حوزه دانش‌آموزی خبر داد و افزود: ایجاد مسیر شماره 2در بخش رزمایش کمک‌های مؤمنانه با عنوان نذر فرهنگی آموزشی اقتضای استان است.

کد خبر 968548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha