بستری ۶۹۳ بیمار کرونایی در مازندران/شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شد

موسوی گفت: در حال حاضر ۶۹۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مرکز درمانی مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری،‌ اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۶ بیمار جدید مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۱۵۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌های استان مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۹۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

این مسئول خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در سطح استان شد و افزود: با شروع سال تحصیلی نیاز است تا دانش‌آموزان برای قطع زنجیره ویروس کرونا توصیه‌های بهداشتی را برای سلامتی خود و دیگر افراد جدی بگیرند.

 

موسوی از ابلاغ شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه مدارس به مراکز آموزشی استان خبر داد و گفت: همه مدیران مدارس باید توجه ویژه‌ای به این دستورالعمل‌ها داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه باید از ماسک استفاده کنند، ادامه داد: دانش‌آموزان باید ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حداقل یک و نیم تا دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه دانش‌آموزان حتما باید از لوازم‌التحریر شخصی خود استفاده کنند،‌اظهار کرد: همه باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس در محیط مدرسه تلاش کنند.

 

موسوی گفت: اگر خانواده‌ها کوچکترین علائمی از کرونا از فرزندان خود دیدند به هیچ عنوان در مدرسه حضور نیابند.

 

کد خبر 968598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha