فضای شهری «باباکوهی» یکی از پروژه های شاخص شهرداری شیراز است

طهماسبی گفت: منطقه سه شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و فضای شهری «باباکوهی» یکی از پروژه های شاخص شهرداری شیراز در منطقه سه است که فاز اول آن از بلوار «آزادی» تا بلوار «جمهوری» ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود طهماسبی»، امروز (یکشنبه 16 شهریور) در مراسم آغاز عملیات اجرایی فضای شهری باباکوهی گفت: بیش از 20 پروژه فضای شهری اخیرا در شیراز طراحی شده است که «باباکوهی» یکی از آنهاست که به مرحله کلنگ زنی رسیده است.

شهردار منطقه سه شیراز افزود: با یک نگاه گذرا در منطقه سه، علاوه بر بازسازی فضای اطراف آرامگاه های سعدی و حافظ در سایر نقاط این منطقه نیز انجام این بازسازی ها امروز مشهود است.

وی اضافه کرد: پیاده سازی و لوله گذاری از خیابان «حر»،  تا خیابان «فضیلت» انجام شده و از خیابان «تختی» تا دروازه «اصفهان» و تا دروازه «قرآن» و «زیبا شهر» و «رکن آباد» پروژه های متعددی در سطح منطقه فعال است که پیامد نگاه ویژه شورای اسلامی شهر به توازن امکانات در تمامی مناطق شهر شیراز است.

طهماسبی تصریح کرد: منطقه سه شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و به گفته شهردار شیراز، حساس ترین منطقه شهری است.

وی ادامه داد: از پروژه های فعال منطقه، اتصال شهرک «سعدی» به کمربندی شرق شیراز است که به صورت جدی پیگیری می شود و سامان دهی محور خرامه نیز به انجام می رسد.

طهماسبی اضافه کرد: تعیین تکلیف خیابان «حاج عزت الله» که سه دوره شورای اسلامی شهر شیراز پیگیر آن بود ، امروز تملک و دفع آب های سطحی آن در 2 فاز انجام شده و جابجایی شبکه برق نیز به انجام خواهد رسید که در ادامه آن بهسازی اطراف آرامگاه «سعدی» نیز تکمیل خواهد شد.

وی از افزایش سرانه فضای سبز منطقه سه خبر داد و گفت: در راستای احداث 10 پارک که از ابتدای سال مقرر شده بود عملیات اجرایی سه پارک بالای 40 درصد در حال انجام است که با اجرای آنها پنج هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز منطقه سه افزوده خواهد شد.

شهردار منطقه سه شیراز ادامه داد: احداث پیست دوچرخه سواری که حدود سه کیلومتر در ارتفاعات کوهستان «نور» بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

طهماسبی اضافه کرد: در دفع سیلاب بیش از 15 کیلومتر لوله گذاری در منطقه سه در هشت ماه گذشته انجام شده است و تا پایان سال به 20 کیلومتر افزایش خواهد یافت که منطقه سه را از بابت سیلاب تضمین می کند.

وی عنوان کرد: شروع محور«عرفان» که فاز اول آن کلنگ زنی شده و امروز فاز دوم آن از زیر گذر «علی بن حمزه (ع)» تا دروازه اصفهان عملیات عمرانی شروع خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به اجرای پیاده روسازی در نقاط مختلف این منطقه بیان کرد: امروز شهرها با خیابان های پیاده آنها شناخته می شود و نقش مهمی پیاده راه ها  در محیط شهری، فعالیت در محیط شهری و تعاملات شهری دارند.

وی تصریح کرد: فضای شهری «باباکوهی» یکی از پروژه های شاخص شهرداری شیراز در منطقه سه است که فاز اول آن از بلوار «آزادی» تا بلوار «جمهوری» ادامه خواهد یافت و فاز دوم با احداث پل سبز بر محور «جمهوری» و ارتباط فاز اول به مجموعه باباکوهی که به آرامگاه «باباکوهی» منتهی خواهد شد.

 

کد خبر 968649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha