حوزه های علمیه در جنگ فرهنگی نقش یک سامانه پدافندی را ایفا می کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حوزه های علمیه در جنگ فرهنگی نقش یک سامانه پدافندی را ایفا می کنند که با بهترین و پیشرفته‌ترین مجاهدت‌ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دینی دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» عصر روزگذشته (16شهریور) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران مازندران در تنکابن ضمن تشکر از عزاداران حسینی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم علاوه بر اقامه عزای حسینی، سبک جدیدی از عزاداری در سایه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی پیاده کردند، بیان کرد: در این ایام از نور تا گلوگاه با عزاداران ۴۰ هیئت عزاداری همراه شدم، خوشبختانه حدود ۹۰ درصد آن‌ها مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند، همچنین سرکشی هیئت‌ها از نور تا رامسر به دهه آخر صفر موکول شد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به افتتاح مدارس حوزه علمیه برادران در مدرسه امام صادق (ع) نکا دو روز گذشته، افزود: امروز هم شاهد افتتاح آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران در مدرسه پویا و فعال شهید مطهری با بیش از ۱۰۰ طلبه و حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور ۶۰ طلبه در  غرب استان هستیم که نشان دهنده اقبال خوب مردم به حوزه است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سوره مبارکه انعام در قرآن کریم، تصریح کرد: ما به ایمان آوردن به مبانی اعتقادی و کسب خیر به همراه ایمان مامور هستیم، این دو مهم بدون هم ناقص هستند، خیر به معنای خوب در مقابل شر و دیگری خیر به معنای خوب‌تر است.

 

وی تاکید کرد: طلبه شدن افتخار سربازی امام زمان (عج) و  کنیزی فاطمه الزهرا(س) مصداق بارز خیر است و اگر تحلیل کنیم خیر بهتر است، پرورش طلبه و تاسیس حوزه علمیه خوب و خوب‌تر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اعتراض یک روحانی‌نما که به دین اعتراض کرد و عمامه را از سر برداشت، گفت: پس از تحقیقات مشخص شد این شخص اصلا طلبه نبوده ولی دو برادرش شهید بودند از نظر فکری منحرف شده بود که صفت یهودیان است، این موارد در ما تزلزل ایجاد نمی‌کند.

 

وی متذکر شد: ما اعتماد راسخ داریم که شغل و حرفه طلبگی، رسالت و مسئولیت تعلیم و تبلیغ دینی بهترین و مقدس‌ترین و بالاترین خدمت‌ها است، بحث بعدی این است که در جنگ فرهنگی  سامانه مقابله‌ای و تهاجمی(پدافندی) با نام حوزه علمیه وجود دارد که با بهترین و پیشرفته‌ترین مجاهدت‌ها از آسمان فرهنگی، معنویت و اعتقادات دینی دفاع می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بازگشایی مدارس، ابراز کرد: ما را نسبت به مسئله ۲۰۳۰ و خطری که برایمان دارد توسط دشمن هشدار دادند، می‌خواهند معلمان ما نوکران متقلد تربیت کنند متاسفانه برخی از مسئولان هم تاکید دارند که این سند اجرایی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: حوزه‌های علمیه اگر غیرانقلابی باشد و از اسلام و انقلاب سیاسی فاصله بگیرد به معنای این است که سند ۲۰۳۰ درحال اجراست، حوزه‌های علمیه باید طوری عمل کنند که  روح سردار سلیمانی‌ها و شهدای ۸ سال دفاع مقدس و ۷ سال دفاع از حرم از حوزه‌های علمیه راضی باشند.

 

وی درپایان از فعالان حوزه علمیه تنکابن که در بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی حضور فعال داشتند تشکر کرد و گفت: امیدواریم این حوزه انقلابی کار کند و بماند.

کد خبر 968677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha