داستان عاشورا که به سر می رسد تازه شروع می شود 

حجت الاسلام ابراهیم مشایخی گفت: دهه دوم محرم آغاز مصائب اهل بیت (ع) می باشد و از وقایع عصر عاشورا شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد پس ضروری است این  دهه برگزار شده و به تبیین علل وقوع این حوادث برای محبان اهل بیت (ع) اختصاص یابد.

حجت الاسلام «ابراهیم مشایخی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره بر فلسفه برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) در دهه دوم محرم، گفت: امام خمینی (ره) فرمود؛ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است یعنی کلیه اتفاقاتی که از روز اول محرم تا روز آخر ماه صفر رخ داده موجب حفظ اسلام شده است.

امام جماعت مسجد جامع جیرفت تاکید کرد: دهه دوم محرم آغاز مصائب اهل بیت (ع) می باشد و از وقایع عصر عاشورا شروع شده و شامل وقایع ای همچون اسارت اهل بیت (ع)، خطبه خوانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در کاخ یزید می باشد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد پس ضروری است دهه دوم محرم برگزار شده و به تبیین علل وقوع این حوادث برای محبان اهل بیت (ع) اختصاص یابد.

وی افزود: مردم باید بدانند که ائمه معصومین (ع) علی رغم این مصائب همواره شکرگذار خداوند بوده اند، در سخنی حضرت زینب (س) در خصوص وقایع کربلا در کاخ یزید ملعون فرمودند؛ جز زیبایی چیزی ندیدم، زیرا آن حضرت می دانستند که در دل این مصائب حکمتی نهفته است.

حجت الاسلام مشایخی اظهار کرد: از آنجایی که برخی از مردم تصور می کنند که عزاداری محرم فقط شامل دهه اول می شود و به همین دلیل مراسم دهه دوم کمرنگ است بنابراین تصمیم گرفتیم مجلس عزای امام حسین (ع) را در دهه دوم محرم نیز بر پا کنیم.

امام جماعت مسجد جامع جیرفت بیان کرد: این سخنران هر شب در باب تبیین واقعه کربلا از زبان امام حسین علیه السلام سخنرانی کرده و به تحلیل قیام عاشورا می پردازد که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه است.

وی به با اشاره به دلیل قیام عاشورا، عنوان کرد: امام حسین (ع) برای حفظ اصل اسلام قیام کرده و در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام مشایخی ابراز کرد: از آنجایی که یزید لعنت الله علیه حتی ظاهر اسلام را حفظ نکرده و کارهای ناشایست که مغایر دین اسلام بود را آشکارا انجام می داد بنابراین امام حسین (ع) فرمودند؛ اگر قیام نکنم اسلام نابود می شود و حتی از ظاهر اسلام هم چیزی باقی نمی ماند.

وی در خاتمه یادآور شد: اما در دوران خلافت معاویه، امام حسن مجتبی (ع) مجبور به بیعت شد زیرا معاویه آدم حیله گر و نیرنگ بازی بود که ظاهر اسلام را حفظ می کرد و چنانچه حضرت قیام می کردند مردم فریب معاویه را خورده و امام حسن مجتبی (ع ) را تنها می گذاشتند.

کد خبر 968690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha