طلاب باید قدر لباس، جایگاه و مقام روحانیت را بدانند

حجت الاسلام حسینی مازندرانی گفت: طلاب باید قدر لباس و جایگاه و مقام روحانیت را بدانند زیرا مردم برای روحانیون، به ویژه برای علمای ربانی، مهذب، با تقوی و با سواد، احترام بسیار قائل هستند.

«حجت الاسلام  سید رضا حسینی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاح سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری که امروز با حضور استادان و طلاب شهر ری در مسجد امام حسین (ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: این حوزه علمیه توسط بنده در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد و تاکنون بیش از یک هزار طلبه تربیت کرده است که بسیاری از آنان جزو ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های برجسته فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی کشور هستند.

 

موسس و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: علم اندوزی مورد تاکید قرآن و اهل بیت (ع) است، برای نمونه امام صادق (ع)، فرمودند «عالم هم برای خود و هم برای دیگران، مفید است ولی جاهل، حداکثر شاید بتواند خود را نجات دهد.»

 

وی با تاکید بر اینکه علم باید همراه با تقوی باشد، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره)، روحانیون و طلاب باید زی طلبگی را رعایت کنند.

 

حجت الاسلام حسینی مازندرانی با اشاره به خاطره ای از آیت الله بروجردی، گفت: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آنچنان از نظر علمی و تقوی، در مراتب بالایی بودند که ما با دیدن ایشان، به یاد امام زمان (عج) افتادیم. زمانی فردی خواست که پای مرحوم آقای بروجردی را ببوسد، ولی آن مرجع عالی مقام بسیار ناراحت شدند و فرمودند این کار، شرک است. 

 

وی با اشاره به آیه ۹ سوره زمر « هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» و آیه ۱۱ سوره مجادله « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» ادامه داد: طلاب باید قدر لباس و جایگاه و مقام روحانیت را بدانند زیرا مردم برای روحانیون، به ویژه برای علمای ربانی، مهذب، با تقوی و با سواد، احترام بسیار قائل هستند. زمانی من از حوزه علمیه قم برای تبلیغ به اصفهان و در زمان مرحوم آیت الله یثربی رفتم.‌ مردم آنجا به بنده بسیار احترام کردند، در واقع به من احترام نکردند بلکه به لباس و جایگاه عظیم روحانیت احترام می کردند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند هرکس از خدا بترسد خداوند به او جایگاه مهمی عطا می کند و او را نزد مر م، عزیز می گرداند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به دلیل ترس از خداوند و داشتن اخلاص، انقلابی بزرگ در جهان ایجاد کردند.‌ طلبه باید عالم، اهل نماز شب، با اخلاص، خدا ترس و اهل نماز اول وقت باشد. همچنین طلاب باید انقلابی و مطیع ولی فقیه باشند.‌ الان که به برکت انقلاب اسلامی، دارای امکانات زیادی هستند باید قدر این فرصت را بدانند. زمان ما گاهی پیش می آمد که ما روی زیلو می خوابیدیم و با کمترین امکانات، درس می خواندیم. 


این استاد حوزه علمیه افزود: متاسفانه قیمت اجناس هر روز بیشتر می شود و با دولتی که ما داریم، هر روز قیمت ها بیشتر نیز می شود. ولی متولیان حوزه های علمیه با هر سختی ای که می شود سعی می کنند بهترین زمینه را برای با سواد شدن و تربیت درست اخلاقی و علمی، فراهم کنند. طلاب باید بیش از هر چیز به فکر درس خواندن باشد.   


حجت الاسلام حسینی مازندرانی اضافه کرد: درس خواندن باید در اولویت کارهای طلاب باشد و وقت برای کار کردن زیاد است. بنابراین طلاب تا می توانند سراغ کار کردن نروند و به جای آن، وقت شان را مشغول تحصیل کنند.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) در پایان با بیان اینکه در موضوع ویروس کرونا، ما تابع نظرات مقام معظم رهبری هستیم و معظم له نیز تصمیم را به ستاد ملی مبارزه با کرونا محول کردند، گفت: الحمدالله عملکرد مساجد و هیئت های مذهبی در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در جریان برگزاری مراسم عزاداری در محرم، عالی بود بنابراین ما در زمینه برگزاری کلاس های دروس حوزوی نیز تابع تصمیم این ستاد هستیم‌.

 

کد خبر 968838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha