ایجاد اسکان اضطراری برای مردم قورچای/ آبرسانی به روستای ویرو با تانکر

قادری گفت: با توجه به وقوع پس لرزه نسبت به اسکان اضطراری در روستای قورچای رامیان اقدام شد.

«سیدرضا قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در رامیان در  چند روستا رامیان خسارت به بار آورد که بیشترین میزان خسارت در روستای قورچای، الهادی، ویرو، پاقله و کفشگر گزارش شده است.

 

مدیرکل بحران استان گلستان ادامه داد: این زلزله منجر به ترک هایی در ساختمان ها شده است و اکثر ساختمان ها در این منطقه به دلیل اینکه از قدمت بالایی برخوردار بودند و یا خشتی و گلی بودند آسیب دیدند و برخی از آنها دیگر قابل سکونت نیست.

 

قادری بیان کرد: برخی از ساختمان ها که قابل سکونت نیست بر اثر پس لرزه احتمال ریزش و آوار دارد و لذا با هماهنگی هلال احمر، بنیاد مسکن و اورژانس برای آنکه در صورت زلزله مجدد آور بر سر مردم خراب نشود اسکان اضطراری را در یک مدرسه نوساز در روستای قورچای تدارک دیدیم.

 

وی افزود: امروز صبح شاهد پس لرزه 3.1 ریشتری در رامیان بودیم و تیم های بنیاد مسکن نیز در منطقه در حال ارزیابی خسارت های وارد سیل هستند.

 

مدیرکل بحران استان گلستان تاکید کرد: زمین لرزه بامداد امروز به بخشی از محورهای ارتباطی به دلیل ریزش سنگ از ارتفاعات آسیب وارد کرده و تردد را مختل کرده بود که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسیر برای تردد بازگشایی شده است ولی خسارت ها در محور ارتباطی موجود است که نیاز به بهسازی دارد.

 

قادری یادآور شد: آب روستای ویرو به دلیل آنکه از چشمه تغذیه می شد دچار کدورت شده بود و درخواست آبرسانی با تانکر به این منطقه را دادیم و در حال بررسی وضعیت چشمه هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر مشکل آب آشامیدنی مردم این روستا را برطرف کنیم.

 

وی افزود: برق اکثر روستاهای خسارت دیده از زلزله مجدد برقرار شده است و مردم مشکلی در این زمینه ندارند.

 

کد خبر 968886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha