حمایت از کشاورزی مطلوب لازمه بهره مندی جامعه از محصولات است

آیت الله مبلغی، بر ضرورت حمایت از کشاورزان در مرحله کاشت، شکوفه زدن و برداشت محصول تأکید کرد و حمایت از کشاورزی مطلوب لازمه بهره مندی جامعه از محصولات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله «احمد مبلغی»، امروز(17شهریور) در در جلسه هیئت اندیشه ورز کشاورزی لرستان با اشاره به آیه 29 سوره فتح «كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ»، گفت: در این آیه، یک امر معنوی مربوط به پیامبر اسلام(ص) به یک امر ملموس مادی همچون زراعت تشبیه می شود و ااین مهم اهمیت کشاورزی را بیان می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این آیه به وضعیت استاندارد زارعت اشاره شده است، افزود: می توان به این امر اشاره کرد که قرآن در این آیه پس از ذکر مراحل زراعت تأکیدی که بر کشاورز می کند رضایتمندی او به مثابه یک شاخص برای مطلوبیت کار انجام گرفته در کشاورزی است.

 

وی ادامه داد: رضایت کشاورز از کشاورزی زمانی رخ می دهد که محصول کار کشاورزی موجب شگفتی و اعجاب آنها شود، برای رسیدن به یک کشاورزی مطلوب باید آموزش های لازم ارائه شود.

 

آیت الله مبلغی با تأکید بر اینکه تلاش، توان و سیاست گذاری مسئولان و کشاورزان باید معطوف به انجام درست مرحله کاشت شود، بیان کرد: باید مساعدت های خرد در مرحله کاشت، ویژه کشاورز در نظر گرفته شود.

 

وی به نقش زمین مرغوب، آب و کود مناسب برای کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: مشکلات دراین زمینه ها باید ریشه یابی و برطرف شود، چراکه زارعت به هر دلایلی از جمله نبود زمین مرغوب، کمبود آب و یا کود مناسب، نتواند به این مرحله برسد، برای کشاورزان مشکل بزرگی است.

 

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه توانایی آب و خاک باید به اندازه ای باشد که شکوفه ها را تقویت کند و بتواند مسیر خود را در جهت تقویت به پیش ببرد، گفت: محصول خوب و مرغوب سبب خوشحالی و شگفتی کشاورزان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اگر کشاروز در مراحلی با مشکلات روبرو شود و کشاورزان به مرحله شگفتی و رضایت نرسند، کشاورزی روند خود را درست سپری نکرده است، اظهار داشت: اگر کشاورز به رضایت نرسد، جامعه نمی‌تواند از کشاورزی و محصولات آن به درستی بهره مند شود.

 

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که کشاورز آن از رضایت مندی برخوردار نباشد یا با مشکل استفاده از کشاورزی روبرو خواهد شد و یا به حالت بی برکتی در این زمینه دچار خواهد شد.

 

کد خبر 969071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha