عامل تقویت بنیه و ریشه فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه است

جمالی عامل مهم در تقویت بنیه و ریشه فرهنگی را افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی و مطالعه دانست و گفت: فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی می تواند از طریق خانواده ها و مدارس نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» شامگاه (۱۷ شهریور) در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: استان اگر به لحاظ تعداد کتابخانه های عمومی کمبودی ندارد باید در تجهیز آن و مهیا بودن شرایط برای ارائه خدمات در حوزه کتاب و کتابخوانی هم از شرایط کافی و استانداردهای لازم برخوردار شود.


 

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را مستلزم تلاش در جهت تقویت جایگاه واقعی کتاب و فرهنگ مطالعه دانست و گفت: باید در بحث کتابخوانی هدفمند عمل کرد و برای ایده، فکر و اندیشه مروجین و مبلغین کتاب و کتاب خوانان و نویسندگان ارزش قائل شد.

 

وی به تشکیل کارگروهی از دستگاه های فرهنگی استان برای برنامه محور کردن تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان تاکید کرد.


 

جمالی گضمن تاکید بر اینکه باید از حالت روزمرگی خارج شد، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، فضای مجازی، رسانه ها و منابع انسانی در حوزه های فرهنگی و دانشگاهی این زمینه را مهیا کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کادر سازی در نظام جمهوری اسلامی را نیازمند افزایش سرانه فرهنگ مطالعه در جامعه به خصوص بین جوانان دانست و افزود: آموزش و پرورش با داشتن نیروی انسانی متعهد و مستعد می تواند پیشران این مسئله باشد.

 

وی تصریح کرد: ما هم وظیفه داریم و هم آمادگی که در این راستا متولیان فرهنگ کتاب و کتابخانه ها و همه کسانی که در این رابطه پیشگام هستند را حمایت و یاری کنیم.

 

جمالی به استفاده از تجربیات استان های دیگر به خصوص استان هایی که عنوان پایتختی کتاب را کسب کرده اند، در تقویت فرهنگ مطالعه تاکید کرد. 

 

«سیدعلی فتح میرمحمدی» هم گفت: موضوع تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مستلزم حمایت از جامعه نویسندگی، فراهم نمودن زیرساخت ها، برگزاری نمایشگاه های کتاب در همه مناطق، برخورداری از کتابخانه های مجهز با داشتن شرایط استاندار و دسترسی آسان به کتاب است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رویدادهای فرهنگی را بستری مهم برای تقویت کتاب و کتابخوانی و مطالعه دانست و به محور قراردادن مسئله کتاب و کتابخوانی در برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

کد خبر 969074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha