فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر این استان خبر داد.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر و رونق آن در شرایط کنونی، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می کند.


 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: جشنواره تنها در بخش رقابتی، صحنه ای و صرفا اختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.

 

فرخنده به موضوعات و محورهای جشنواره با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار اشاره کرد و گفت: ارزش ها  و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی و اسلامی، فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا، توجه به مفاهیم و ارزش های والای جهانی در جامعه از جمله موضوعات این جشنواره است.

 


وی اضافه کرد: بازبینی آثار نمایشی متقاضی و نحوه انتخاب آثار به صورت حضوری و در صورت تمایل کارگردان به صورت ارسال فیلم نمایش، صورت می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: با نظر به شیوع بیماری کرونا نحوه برگزاری جشنواره پانزدهم و آئین اختتامیه متعاقباً با توجه به شرایط و اعلام نظر ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.

 

فرخنده گفت: همه اجراهای جشنواره همزمان به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: متقاضیان حضور در جشنواره لازم است یک قطعه عکس (کارگردان) و فرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایشنامه (word) و اجازه کتبی نویسنده را تا 30 مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی اظهار کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات  بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس گرفته و برای دریافت فراخوان به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: بازبینی آثار 14 تا 16 آبان ماه و برگزاری جشنواره دوم تا چهارم آذرماه خواهد بود.

 


 

کد خبر 969131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha