مقام سازمان ملل حکم دادگاه سعودی را مسخره خواند

یک کارشناس سازمان ملل متحد ، حکم دادگاه عربستان سعودی مبنی بر لغو حکم اعدام محکومین درگیر در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در سال ۲۰۱۸ را مسخره و نقض عدالت عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک کارشناس سازمان ملل متحد ، حکم دادگاه عربستان سعودی مبنی بر لغو حکم اعدام محکومین درگیر در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در سال 2018 را مسخره و نقض  عدالت عنوان کرد.

 

روز دوشنبه دادگاهی در عربستان سعودی با صدور رای نهایی حکم اعدام صادر شده برای این پنج نفر را تغییر داد. آژانس مطبوعاتی رسمی سعودی اعلام کرد پنج متهم 20 سال حبس دریافت کرده اند و سه نفر دیگر بین هفت تا 10 سال محکوم شده اند.

 

اگنس کالامارد ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام های غیرقانونی گفت: دادستان سعودی امروز یک عمل دیگر در مسخره کردن عدالت انجام داده است.

 

کالامارد در پستی توئیتری این حکم را محکوم کرد و گفت: مقامات عالی رتبه عربستان مسئول اصلی قتل خاشقچی هستند ولی نامی از آنها در این دادگاه برده نشده است.

 

این مقام سازمان ملل متحد تاکید کرد که محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی دستور مستقیم قتل خاشقچی را صادر کرده است ولی در هیچ دادگاهی نامی از او برده نشده است.

 

در مراحل اولیه دادرسی در ماه دسامبر ، دادگاه پنج نفر را به اعدام و سه نفر را به زندان محكوم كرد.

کد خبر 969155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha