عضویت ۱۰۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی روستای هلیزآباد در سامانه فهما

سالار حمیدی با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری صلاح‌الدین ایوبی در روستای هلیر آباد دهگلان از عضویت ۱۰۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی روستای هلیزآباد در سامانه فهما خبر داد.

سالار حمیدی مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری صلاح‌الدین ایوبی دهگلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: این کانون از سال 1386 تاسیس و در مسجد محمدرسول‌الله روستای هلیزآباد دهگلان فعالیت دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های این کانون افزود: این کانون در زمینه قرآنی فعالیت دارد و به آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن کریم می‌پردازد.

 

وی برگزاری کلاس احکام فقه امام شافعی ویژه برادران و خواهران را از دیگر فعالیت‌های این کانون برشمرد و خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم مولودی‌خوانی، مراسم عید مبعث، نیمه شعبان و اجرای مراسم در اعیاد و مناسبات ملی و مذهبی از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی صلاح‌الدین ایوبی است.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری صلاح‌الدین ایوبی دهگلان عنوان کرد: تجلیل از بچه‌های مسجد، برگزاری کلاس زبان خارجه ویژه بچه‌های مسجد و‌برگزاری اردوهای یک روزه از دیگر فعالیت‌های این کانون است.

 


حمیدی بیان کرد: از دیگر شاخصه‌های فعالیت این کانون زمینه‌سازی برای استفاده مناسب از دنیای مجازی و راهکارهای خوب جهت استفاده از آن، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، مبارزه با تهاجمات فرهنگی و محله‌های انحرافی در مسائل عقیدتی، روشنگری جوانان در خصوص افکار تندروها و یادگیری احکام، فقه و مبحث نماز است.

 

وی عنوان کرد: تمامی فعالیت‌های کانون در سامانه فهما ثبت شده و براین اساس مقام اول از لحاظ امتیاز بر مبنای فعالیت در شهرستان دهگلان را کسب کرده‌ایم.

 

وی به اقدامات فرهنگی در ایام کرونا توسط این کانون پرداخت و گفت: سخنرانی‌های متعدد به صورت انفرادی در مسجد برای عموم روستا و مقابله با ویروس منحوس کرونا، تشکیل گروه و کانال مجازی و اطلاع رسانی در باب چگونگی مقابله کردن با ویروس کرونا، بارگذاری و اشترا‌ک‌گذاری مطالب‌ هیئتی که مربوط به پروتکل‌های بهداشتی بوده از جمله فعالیت‌های این ایام است.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری صلاح‌الدین ایوبی دهگلان اضافه کرد: در ایام شدت گرفتن کرونا، تقریبا قرنطینه کردن روستا با همت و تلاش جوانان و مانع ورود افراد غیر به روستا و پرهیز کردن از سفرهای غیر ضروری منجر به مقابله با شیوع این ویروس در روستای هلیز آباد دهگلان شد.

 

حمیدی اعلام کرد: ضدعفونی ماشین و محلات، تهیه تب سنج، جمع‌آوری وجه نقد به مبلغ سه میلیون تومان برای خرید اقلام معیشتی و توزیع میان نیازمندان روستا و تبلیغات محیطی برای چگونگی مقابله با کرونا از دیگر اقدامات انجام شده توسط این کانون فرهنگی در روستای هلیزآباد دهگلان است.

 


وی به مشکلات کانون‌ها پرداخت و گفت: عدم حمایت کافی از لحاظ تامین بودجه و اعتبار و سرانه سالانه از طرف مسوولان ذیربط که انتظار فعالیت‌های قرآنی دارند از جمله مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و بی‌شک امروزه اگر بخواهیم فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم قطعا نیاز به تامین اعتبار داریم.

 

وی اظهار کرد: از مسئولین ذیربط انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به لحاظ مالی حمایت کنند.

 


حمیدی برگزاری همایش‌ها در قالب رعایت کردن فاصله‌های اجتماعی، چاپ و نشر فصلنامه یا گاهنامه ویژه‌ی کانون‌های استان و تجلیل از نخبگان منطقه را از برنامه‌های انجام شده توسط کانون فرهنگی هنری مساجد روستای هلیزآباد دهگلان برشمرد.

کد خبر 969157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha