امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلاح فرد و جامعه می‌شود

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: گناه انسان را فاسد و فاسق می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلاح فرد و جامعه می‌شود، برای اصلاح دیگران باید ابتدا شخص خود را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه ۱۷ شهریور به مناسبت ماه محرم در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) طی سخنانی گفت: غرور و تکبر شایسته انسان صالح نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه انسان همواره باید خود را در پناه خداوند قرار دهد، عنوان کرد: انسان تا زمانی که در دنیا زندگی می‌کند نسبت به باطن اعمال خود آگاهی ندارد اما با مرگ به همه آنها پی‌ خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان به هنگام تولد از همه زشتی‌ها پاک است، اظهار کرد: باطن انسان‌ها بر مبنای باورهای آنها است، انسان تنها در دنیا می‌تواند باطن و باورهای خود را تغییر دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان نباید دلبسته دنیا شود، گفت: دلبستگی به هر چیزی در دنیا انسان را با همان در آخرت محشور می‌کند، سعی کنیم در دنیا به اهل بیت(ع) دلبستگی پیدا کنیم که با آنها محشور شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه گناه انسان را فاسد و فاسق می‌کند، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر عامل اصلاح فرد و جامعه می‌شود، برای اصلاح دیگران باید ابتدا شخص خود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه عمر سرمایه بزرگ انسان در دنیا است، گفت: مومنان حقیقی از سرمایه عمر برای آبادانی آخرت نهایت استفاده را می‌برند، ایمان سبب سعادت و قبولی عمل صالح انسان می‌شود اما اعمال خوب کافران همچون خاکستری بر باد می‌رود و ارزش ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عمل صالح مومنان حقیقی سبب صعود آنها است، ابراز کرد: سبک زندگی مومنان ایمان آنها را به نمایش می‌گذارد، مومنان پیش از مرگ بر اعمال خود حسابرسی دارند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مومنان حقیقی به انجام واجبات و ترک محرمات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح در کنار خدمت و دلسوزی به مردم سرمایه بزرگی برای آخرت انسان است.

کد خبر 969295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha