برنامه ریزی برای رفع معضلات اجتماعی ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای رفع آسیب های اجتماعی، گفت: هیئت اندیشه ورزی با همفکری و هم افزایی علمی به دنبال راهکار حل معضلات اجتماعی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(18 شهریور) در جلسه هیئت اندیشه ورزی اجتماعی، اظهار داشت: برنامه ریزی جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات این حوزه ضروری است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی باید اولویت بندی شده و باید برای رفع آنها با راهکار مناسب اقدام شود.

 

وی بیان کرد: هیئت اندیشه ورزی با همفکری و هم افزایی علمی به دنبال ارائه راهکار های بهتر برای حل معضلات اجتماعی است.

 

ثمینی  ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی کشور در ۵ سطح اولویت بندی شده است که هر کدام دارای علت هایی بوده و رفع آنها نیازمند رفتار علمی مرتبط با موضوع است. 

 

وی تصریح کرد: کودکان کار از جمله معضلات اجتماعی استان هستند که علاوه بر ایجاد مزاحمت در خیابان برای مردم، در بحث آسیب های شخصیتی وارده به آنان، احتمال ورود به مسئله اعتیاد و کسب درآمد با انگیزه های مختلف نیازمند بررسی و اقدام است.

 

معاون استاندار با بیان این مطلب که علت یابی پدیده کودکان کار بسیار مهم است، افزود: لزوم قانون پذیری و فرهنگ سازی در جامعه از روش های تاثیرگذار برای پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی است.

 

ثمینی با اشاره به نقش نیاز اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه در بوجود آمدن پدیده کودک کار، یادآور شد: مهارت آموزی برای کودکان کار در زمینه رفع این معضل بسیار اثرگذار خواهد بود و با اجرای آن، حرفه ای آموزش داده می شود که می توان از آن به عنوان زمینه اشتغال کودکان کار در آینده بهره برد .

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهارکرد: معضلات اجتماعی باید به صورت علمی و دقیق مورد بررسی قرار گیرند و با برنامه‌ریزی در رفع آنها کوشید.

کد خبر 969398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha