خانواده ها به عنوان همیاران آموزش و پرورش در کنار ما باشند 

مهران سنجری گفت: آموزش و پرورش باید از این بحران عبور کند و خانواده ها در شرایط فعلی باید همراه ما بوده و به عنوان همیاران آموزش و پرورش در کنار ما باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «مهران سنجری» گفت: در هیئت دولت تصویب شده که کلاس های درس به صورت حضوری برگزار شوند چرا که ممکن است شرایط کرونایی چند سالی ادامه یابد بنابراین نباید دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت با بیان این مطلب که آموزش و پرورش باید از این بحران عبور کند، تصریح کرد: خانواده ها در شرایط فعلی باید همراه ما بوده و به عنوان همیاران آموزش و پرورش در کنار ما باشند.

وی با اشاره به این که ما امروز حکم امداد و حریق را داریم، عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری نصب العین ما است و رهبری آموزش و پرورش را  یک لشکر فرهنگی دانسته و فرمودند؛ همه باید کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم.

سنجری با تاکید بر این که ما تابع ستاد ملی کروتا هستیم، اظهار کرد: ستاد ملی کرونا مدارس را حضوری اعلام کرده و ما نیز دستور العمل جامع رعایت پروتکل بهداشتی را به مدارس ابلاغ کرده ایم و در این خصوص در هر مدرسه تصمیم گیرنده آن، مدیر و شورای مدرسه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت ابراز کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست و ما قصد داریم امید و اطمینان به خانواده ها دهیم که ما برای آموزش فرزندان شما تلاش می کنیم تا وقفه ای در آموزش آنها به وجود نیاید و دانش آموز جامانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به صورت حضوری در کلاس های درس شرکت می کنند آموزش آنها به صورت حضوری است و اگر دانش آموزی به هر دلیلی به صورت حضوری شرکت نکرد می تواند از شبکه شاد و شبکه آموزش که گسترده تر از گذشته می شود استفاده کند.

سنجری اضافه کرد: طی هفته آینده سیم کارت واینترنت های رایگان و بسته های محتوایی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش شرستان جیرفت با اشاره به حضور دانش آموزان ابتدایی در مدرسه، تاکید کرد: دانش آموزان ابتدایی اگر حضوری شرکت نکنند مهارت خواندن و نوشتن را به خوبی یاد نمی گیرند.

وی با بیان این مطلب که ۳۹۸ مدرسه با ۴۵ هزار دانش آموز در شهرستان جیرفت وجود دارد، بیان کرد: کلیه پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می شود ما به دنبال این هستیم که مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید، مدارس به صورت روزانه ضد عفونی شده و بر روی صندلی ها به نام دانش آموزان برچسب نصب می شود بوفه ها و آب خوری ها نیز در مدارس تعطیل  است.

سنجری تصریح کرد: با توجه به این که تعداد مدارس روستایی کم است دانش آموزان مشکلی برای آموزش حضوری ندارند و مدارس شهری نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شیفت بندی شده اند و در این خصوص خانواده ها نگران فرزندان خود نباشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت با بیان این مطلب که خانواده ها نگران رفت آمد فرزندان خود نباشند، افزود: سرویس های دانش آموزی با ۳ دانش آموز، مینی بوس ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار دانش آموزان قرار دارند.

وی با تاکید بر این که امسال هیچ گونه کمبود کتاب در این منطقه وجود ندارد، ابراز کرد: کتب کلیه مقاطع تحصیلی توزیع شده است و مشکل کمبود کتاب نداریم.

سنجری اظهار کرد: مقطع پیش دبستانی از آموزش حضوری استقبال نکرده اند و اجباری نیز برای آموزش حضوری این مقطع وجود ندارد و در صورت استقبال به صورت مجازی آموزش داده می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت با اشاره به این که کار معلمان سخت است اما در کار سخت خلاقیت ها بروز پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: معلمان دانش آموزان حضوری و مجازی را شناسایی کرده و با توجه به این مهم آموزش خود را هم به صورت حضوری و هم مجازی شروع می کنند و تحت هیچ شرایطی نمی گذاریم دانش آموزی از تحصلی باز بماند.

سنجری با بیان این مطلب که فناوری نوین دیگر جدا از آموزش و پرورش نیست، بیان کرد: ۳۶۰ مدرسه شهرستان جیرفت هم در روستا و هم در شهر به اینترنت رایگان متصل شده اند و هیچ مشکل پوشش اینترنتی در شهر و روستا برای مدارس نداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت شرایط کنونی را به شرایط دوران جنگ تشبیه کرد و افزود: در جنگ تحمیلی همگی دست به دست هم دادیم تا موفق شدیم امروز نیز همچون گذشته باید با همکاری یکدیگر از این بحران عبور کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: خانواده ها باید درک کاملی از شرایط فعلی داشته باشند چرا که ما امروز با یک شرایط بحرانی مواجعه هستیم آنها در این بحران می توانند به خوبی همراه ما باشند و ما را در هدفمان که همان باز نمادن دانش آموزی از تحصیل است همراهی کنند.

کد خبر 969631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha