​۵۰ درصد منازل روستایی گلستان تحت پوشش بیمه حوادث هستند

نصیبی گفت: حدود ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان گلستان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

«علی نصیبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اهمیت بالای بیمه حوادث، در چهار ماه گذشته حداقل هشت مکاتبه از سوی استانداری گلستان با بخشداری ها و فرمانداری های سطح استان برای پیگیری مسئله بیمه انجام شده است.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: در حال حاضر حدود 50 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان گلستان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

 

وی به وقوع زلزله در شهرستان رامیان و خسارت به برخی واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و افزود: بیمه حوادث به عنوان یکی از اولویت های استان گلستان در سال 99 در نظر گرفته شد و خوشبختانه بخش مرکزی رامیان از جمله روستاهای «ویرو»، «الهادی»، «کشکک» و «قورچای» تحت پوشش بیمه حوادث قرار داشتند.

 

نصیبی خاطرنشان کرد: از آنجایی که شرکت های بیمه ای متفاوتی در استان گلستان وجود دارد انتخاب نوع بیمه و مذاکره با شرکت های بیمه ای به بخشداری ها واگذار شد که بیمه مورد قرارداد با بخش مرکزی رامیان برای بناهای مسکونی تا سقف 20 میلیون تومان و برای اثاثیه پنج میلیون تومان تسهیلات در نظر می گیرد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: به طور قطع پرداخت غرامت بیمه ای ممکن است کفاف تمامی خسارت های ناشی از زلزله را ندهد اما در این شرایط مرهمی بر زخم های مردم زلزله زده است و می تواند بخشی از مشکلات آنها را حل کند.

 

وی تأکید کرد: به سایر فرمانداری ها و بخشداری های استان گلستان نیز تأکید می کنیم موضوع بیمه حوادث را جدی بگیرند و در اسرع وقت نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

 

نصیبی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده 124 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده رامیان نیازمند احداث مجدد است و 71 واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر است و خوشبختانه روز گذشته با حضور استاندار گلستان کلنگ عملیات اجرایی احداث نخستین واحد مسکونی روستایی زلزله زده رامیان به زمین خورد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و قرار گرفتن روستاهای زلزله زده رامیان در مناطق کوهستانی، عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی با تأکید استاندار گلستان در اسرع وقت آغاز خواهد شد و امیدواریم عملیات بازسازی این واحدها طی چهار ماه آینده به اتمام برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز نخست وقوع زلزله نیازهای زیرساختی منطقه زلزله زده رامیان برطرف شد و موضوع اسکان زلزله زدگان و برپایی چادرها به فوریت در دستور کار قرار گرفت، به طور قطع زندگی در چادرهای اسکان در مدت زمان چند ماهه امکان پذیر نیست و مسئولان استانی درصدد هستند تدابیر دیگری از جمله پرداخت اجاره بهاء را تا زمان آماده سازی واحدهای آسیب دیده اتخاذ کنند.

 

کد خبر 969757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha