در مورد سلامت مردم با کسی مماشات نداریم/مخالف بازگشایی مدارس بودیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید زندگی کنیم و ما ویروس را مدیریت کنیم در مورد بازگشایی مدارس شتاب‌زده عمل شد و ما نیز این موضوع را تاکید کرده و در راه سلامت مردم با هیچ فردی و گروهی مماشات نداریم و تا آخر از سلامت مردم و حفاظت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس با اشاره به وضعیت بیماری کووید۱۹ و شیوع ویروس کرونا گفت: این موضوع را در دنیا شاهد هستیم و ویروس در حال تاخت و تاز است.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: در اکثر استان های کشور روند ابتلا کاهش یافته اما در ۴ استان از جمله قم شاهد  این امر نبوده و باید گفت رفتار ویروس در قم پیچیده است.
 

وی گفت: اگر مدیریت خوب بیمارستان ها بر تخت های بیمارستانی نبود امروز شاهد افزایش بسیاری از بستری ها در بیمارستان ها بودیم.


دکتر قدیر با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای تامین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در قم گفت: تمامی دارو ها و طرح های تحقیقاتی را به قم آورده و با تمام وجود از سلامت مردم صیانت کردیم.


وی بیان داشت: روندی که در قم در مورد ویروس کرونا وجود دارد ما را نگران کرده چرا که این ویروس به صورت خانوادگی همشهریان را درگیر می‌کند و از این رو نیاز است تا همشهریان مسائل بهداشتی را رعایت کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در این خصوص پروتکل‌ها تعریف نشده بود و ما نیز اعلام کردیم و سیاست ما این است که کلاس ها به صورت غیرحضوری برگزار شود و از والدین نیز می خواهیم تا مسائل بهداشتی مدارس را بررسی و در صورتی که مدرسه مسائل بهداشتی را رعایت می کند، اجازه دهند دانش آموز خود هفته ۲ تا ۳ ساعت در مدرسه حاضر شود.


وی با هشدار نسبت به اینکه در مورد ابتلای کودکان به کرونا تجربه کافی را نداریم گفت: با بازگشایی مدارس و در پیش بودن فصل پاییز اگر خدای ناکرده پیک  ویروس در مورد  کودکان را داشته باشیم بسیار نگران کننده خواهد بود.


دکتر قدیر تاکید کرد: در کنار سلامت جسمی سلامت روحی و معنوی مردم نیز مهم است و از این رو دانش آموزی که ماه ها در خانه مانده است از نظر روحی دچار مشکل بوده و از این رو باید به فکر رفع این مشکل نیز باشیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید زندگی کنیم و ما ویروس را مدیریت کنیم در مورد بازگشایی مدارس شتاب‌زده عمل شد و ما نیز این موضوع را تاکید کرده و در راه سلامت مردم با هیچ فردی و گروهی مماشات نداریم و تا آخر از سلامت مردم و حفاظت می‌کنیم.


وی افزود: در راستای حفظ سلامت مردم بسیار حرف ها شنیده و حتی مورد حمله نیز قرار گرفتیم اما کنار نکشیده و کارشناسی حرف می زنیم و انتظار داریم همگان در راستای سلامت مردم همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 969884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha