بانک‌ها شرایط ضمانت وام خوداشتغالی مددجویان بهزیستی را تسهیل کنند

علوی‌نیا گفت: بانک‌‌ها باید در جهت رفاه حال مددجویان تحت پوشش بهزیستی شرایط ضمانت وام‌های خوداشتغالی را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید مصطفی علوی‌نیا» ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور) در نشست طرح پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی با بانک‌ها و اصناف شهرستان آبادان اظهار کرد: باید در جهت رفاه حال مددجویان تحت پوشش بهزیستی شرایط ضمانت از سوی بانک‌ها تا حدودی تسهیل شود. 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان افزود: از آنجائی که این وام‌ها جهت کمک به ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود لذا قرار دادن شرایط سخت به لحاظ تضامین مورد نیاز در پیش پای دریافت‌کنندگان تسهیلات، آنان را با چالش جدی مواجه کرده که نیاز است در این باره بازنگری و همکاری بهتری از سوی بانک‌ها صورت پذیرد.

 

وی اضافه کرد: بانک ملی در راستای ارائه تسهیلات به مددجویان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با یک ضامن حقوق بگیر نزد آن بانک و در صورتی که حقوق بگیر غیرملی باشد نامه کسر حقوق از متقاضیان دریافت کند و بانک پارسیان نیز جهت پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال نیازمند ۲ ضامن رسمی و یا دارای جواز کسب معتبر است.

 

علوی‌نیا به پرداخت تسهیلات از سوی دیگر بانک‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: بانک مسکن نیز در این راستا باید برای ارائه تسهیلات ۱۰۰ الی ۲۵۰ میلیون ریالی به مددجویان از آنها یک ضامن رسمی و برای وام‌های ۲۵۰ الی ۵۰۰ میلیون ریالی ۲ ضامن رسمی به همراه معرفی‌نامه بهزیستی را دریافت کند.

 

وی تصریح کرد: همچنین بانک‌های تجارت و کشاورزی نیز باید طبق دستورالعمل اجرایی بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به مددجویان متقاضی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

معاون‌ برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان بر لزوم همکاری کلیه بانک‌ها با مددجویان متقاضی دریافت وام تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا کلیه بانک‌ها موظف‌اند با گواهی در دست اقدام جواز کسب متقاضیان که از سوی اصناف صادر می‌شود همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از رؤسای بانک‌ها و اصناف در این نشست یاد آور شد: متاسفانه رؤسای بانک‌های ملت، توسعه تعاون، رفاه و همچنین نماینده اصناف در جلسه حضور پیدا نکردند، لذا شایسته است برای رفع مشکلات افراد نیازمند جامعه همه ما تلاش مضاعفی را داشته باشیم.

 

کد خبر 969921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha