تعاون بستر رونق تولید و ایجاد اشتغال است

آشتاب با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح تعاونی در لرستان گفت: ترویج تعاون و کار گروهی و جمعی می تواند بستر شکل گیری بنگاه های اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید باشد.

 «علی آشتاب» امروز (19 شهریور) در حاشیه  آئین افتتاح 14 واحد تعاونی در لرستان که همزمان با سراسر کشور و همچنین پانزدهمین دوره تجلیل و تقدیر از تعاونی های برتر استان به صورت ویدئو کنفراس که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  اظهار داشت: در هفته تعاون به منظور تجلیل از تعاون گران برتر و معرفی تعاونی های موفق، از 15 تعاونی برتر و تعداد 2 تعاونی شایسته تقدیر استان تجلیل و تکریم شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: ترویج تعاون، کار گروهی و جمعی می تواند بستر  شکل گیری بنگاه های اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق تولید باشد.

 

وی اذعان داشت: در استان لرستان تعداد 2 هزار و 854 طرح تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی و در 21 رسته فعالیتی، فعالیت دارند.

 

آشتاب با اشاره به نقش تعاون در ایجاد اشتغال، بیان کرد: در استان لرستانی جمعیتی بالغ بر28 هزار نفر در تعاونی های موجود در استان مشغول به کار هستند.

 

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون امروز به طور سراسری تعداد383 طرح افتتاح شد که از این طرح ها تعداد 14 طرح تعاونی مربوط به استان لرستان بود.

 

آشتاب با بیان اینکه در قالب این 14 طرح بستر اشتغال 88 لرستانی فراهم شده است، ادامه داد: برای بهره برداری و فعال شدن این تعداد طرح تعاونی اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 360 میلیون تومان اعتبار بوده است.

 

30 تعاونی راکد لرستان به چرخه تولید باز می گردد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: یکی از این تعاونی ها که امروز افتتاح شد، تعاونی آب معدنی سفید کوه شهرستان دلفان بود که بعد از هشت سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشته است.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری سیاست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر بازگشت حداقل 30 تعاونی به چرخه تولید بوده است که تلاش می شود تا پایان سال جاری محقق شود.

 

بخش تعاون لرستان شناسنامه دارشد

 

آشتاب اظهار کرد: اولین برنامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای بخش تعاون شناسنانه دار کردن بخش تعاون لرستان در سال جاری بوده است.

 

وی افزود: در این طرح بررسی شد  که چه تعداد تعاونی فعال، نیمه فعال و یا راکد در استان لرستان وجود دارد.

 

آشتاب ادامه داد: ما قبلا براساس آمار موجود حدود پنج هزار تعاونی در استان داشتیم که با پالایش صورت گرفته هم اکنون 2 هزار و 854 تعاونی فعال در استان وجود دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: اعتقاد ما بر این است که شناسنامه دار کردن بستر رسیدن به برنامه ریزی برای تشکیل تعاونی های جدید، احیای تعاونی های تعطیلی و تقویت تولید و اشتغال اس

 

کد خبر 969936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha