سد چناره بااعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود/ خسارت مصدومان حادثه انفجار کپسول گاز کلر جبران می‌شود

فتاحی بابیان اینکه عزم جدی مسئولان استان و شهرستان در راستای خدمت به مردم چرداول جزم است، گفت: مسئولان استان و شهرستان پیگیر جبران خسارت‌های افراد آسیب‌دیده از ۲ حادثه آتش‌سوزی پاساژ شهرداری و انفجار کپسول گاز کلر در این شهرستان هستند.

فرماندار شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: شهرستان چرداول پیشانی استان در بحث تردد زوار عتبات عالیات است و سه‌نقطه از وردی‌های استان ایلام در بحث ورود زوار عتبات عالیات در شهرستان چرداول قرار دارد.

 

«الیاس فتاحی» بابیان اینکه شهرستان چرداول به‌عنوان دروازه عتبات عالیات استان ایلام همواره میزبان زوار اربعین حسینی است، یادآور شد: شهرستان چرداول در نقطه استراتژیکی از استان ایلام قرار دارد و تلاش مسئولان با همراهی مردم خوب چرداول بر مدار توسعه این شهرستان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 10 ماه به‌عنوان خادم مردم عزیز و شریف شهرستان چرداول در حال انجام‌ وظیفه هستم، افزود: خوشبختانه فرمانداری شهرستان بدنه کارشناسی بسیار قوی دارد و این شهرستان در قالب سه بخشداری و 4 شهرداری اداره می‌شود.

 

فرماندار شهرستان چرداول با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های زیادی در تمام زمینه‌های برای خدمات‌دهی برای مردم شریف شهرستان انجام‌شده است، یادآور شد: در بحث انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های زیادی برای مشارکت حداکثری مردم شهرستان چرداول در انتخابات استان انجام شد.

 

فتاحی گفت: در آستانه انتخابات در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان دیدارهای چهره به چهره با مردم برگزار شد و مردم در جریان مسائل قرار گرفتند و انتخابات اسفندماه سال گذشته با مشارکت بیش از 74 درصد مردم این شهرستان در پای صندوق رأی برگزار شد که مشارکت بسیار بالایی در شهرستان بوده است.

 

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان و شهرستان، برنامه‌ریزی‌های زیادی در راستای مبارزه با ویروس کرونا انجام شد و خوشبختانه همه مسئولان شهرستان پای‌کار بودند و حتی ارتش قدرتمند ما به مدت یک ماه در وردی شهر شباب در بحث گندزایی و تب سنجی مشارکت گسترده‌ای داشتند.

 

فرماندار شهرستان چرداول بیان کرد: گندزدایی شهرها و مناطق روستایی شهرستان با مشارکت بخشداران، شهرداران، دهیاران و سازمان های مردم نهاد انجام شد و ستاد مبارزه با کرونا و پیشگیری شهرستان با برنامه‌ریزی گسترده نقش مهمی در زمینه مبارزه با شیوع این ویروس داشتند و البته مردم فهیم و بافرهنگ شهرستان با همکاری سازمان های مردم نهاد و با مشارکت در پویش‌هایی نظیر «نه به چادر زنی در طبیعت»، «نه به تجمعات» و «نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال» با مسئولان همراهی کردند که بسیار در امر مبارزه با کرونا تأثیرگذار بود.

فتاحی یادآور شد: شهرستان چرداول کمترین میزان فوتی ناشی از کرونا را در سطح استان داشته و این شهرستان نیز شهرستان هفتم از نظر شیوع ویروس کرونا بوده است و البته در کنار مبارزه با کرونا سایر امور و فعالیت‌های مربوط به شهرستان و مردم عزیز چرداول نیز فراموش نشده و در زمینه‌های عمران شهری و روستایی، فعالیت‌های این شهرستان پیگیری شده است.

 

وی با تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار محبوب ایلام و معاونین پر تلاش ایشان  و همراهی مردم بافرهنگ چرداول، گفت: مدیران کل استان نیز در حوزه‌های کاری خود کمک کردند و برنامه‌های خوبی نیز برای ارائه خدمات به مردم این شهرستان در دستور کار داریم.

 

فرماندار چرداول بابیان اینکه سد چناره با اعتباری بالغ‌بر 102 میلیارد تومان در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد، تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان چرداول کلنگ زنی سد چناره بود که با پیگیری استاندار محترم ایلام و مسئولان استان آماده کلنگ زنی بوده و ظرف یکی دو ماه آینده با حضور استاندار محترم و مسئولان کشوری این موضوع محقق خواهد شد.

 

فتاحی گفت: جاده سرتنگ - علی مرداخانی نیز در دست اقدام است و در حال حاضر پیمانکار این طرح با اعتباری بالغ‌بر 44 میلیارد تومان مشخص‌شده است که 11.6 کیلومتر این مسیر در حوزه شهرستان چرد اول قرار دارد و این مسیر انشا الله با کمک مسئولان منتج به نتیجه خواهد شد که نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک در ورودی این شهرستان خواهد داشت و همچنین موجب کاهش مسافت تردد بین استان ایلام و استان خوزستان خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه در هفته دولت سال جاری نیز 31 طرح در زمینه‌های عمران شهری، روستایی، عشایری، آب و کشاورزی و خدماتی بااعتباری بالغ‌بر 317 میلیارد ریال با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و کلنگ زنی شد، افزود: باوجود همه مشکلات، هدف مسئولان ارائه خدمت به مردم شریف استان و شهرستان است.

 

فرماندار چرداول با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پاساژ شهرداری، ابراز کرد: در این حادثه که براثر اتصال برق اتفاق افتاده بود، 14 واحد تجاری صد درصد از بین رفته و مابقی واحدهای این پاساژ نیز بین 10 تا 50 درصد خسارت دیدند که پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت‌های صاحبان این واحدهای تجاری در حال انجام است.

 

فتاحی گفت: در همان لحظات اولیه وقوع حادثه مسئولان شهرستان و استان در محل حادثه حضور پیداکرده و هماهنگی‌های لازم با ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان انجام شد و مدیریت بحران استانداری ایلام و سازمان آتش‌نشانی استان در خاموش کردن حریق با بسیج امکانات تلاش گسترده‌ای داشتند که جای تقدیر دارد.

 

وی بیان کرد: با حضور نیروها، بعد از 2 ساعت آتش‌سوزی مهار شد و در راستای کمک به آسیب دیدگان این حادثه، پویش مردمی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد که خوشبختانه تاکنون نیز کمک‌های بسیار خوبی برای کمک به کسانی که کسب‌وکار خود را ازدست‌داده‌اند، جمع‌آوری‌شده است.

 

فرماندار چرداول بیان کرد: با هماهنگی‌ها و نشست‌های برگزارشده با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بانک ملی مقرر شد که کمک‌های لازم به آسیب دیدگان این حادثه انجام شود که کمیته امداد استان و بانک ملی هرکدام مبلغ 50 میلیون تومان وام به آسیب دیدگان این حادثه اختصاص دادند و بنیاد مستضعفان نیز مبلغ 700 میلیون تومان برای جبران خسارت افراد آسیب‌دیده در مرحله اول کمک کند و پیگیر هستیم که مشکلات این عزیزان نیز مرتفع شود، همچنین تاکنون با کمک‌های جمع‌آوری‌شده 70 درصد پاساژ بازسازی‌شده و کار در حال اتمام است.

 

وی با اشاره به انفجار کپسول گاز کلر در روستای زنجیره از توابع این شهرستان، اظهار کرد: این حادثه در روز جمعه اتفاق افتاد و شرایط سختی پیش آمد، بیش از ‌ ۳۰۰ نفر از اهالی در اثر این حادثه مصدوم  شدند، بیمارستان مرکز شهرستان ظرفیت پذیرش مصدومان را نداشت و همه این افراد احتیاج به کپسول اکسیژن داشتند.

 

فتاحی بیان کرد: سریعاً با حضور در محل، تمام امکانات برای کمک به مصدومان بسیج شده و مسئولان استان ازجمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیران و مسئولان دوایر دولتی مربوطه ازجمله هلال‌احمر، بهداشت و درمان، اورژانس و سپاه و بسیج برای کمک به افرادی که دچار مصدومیت شده بودند در محل حاضر و امکانات خود را بسیج کردند.

 

فرماندار چرداول تصریح کرد: در این حادثه همه مدیران استانی پای‌کار بودند و مصدومان حادثه با اورژانس هوایی، به مراکز درمانی استان منتقل شدند که جا دارد از همه این عزیزان که در بسیج امکانات و خدمات‌رسانی به مصدومان سنگ تمام گذاشتند، تقدیر شود.

 

وی ابراز کرد: بعد از وقوع حادثه، چندین جلسه با مدیرعامل شرکت مربوط به این کپسول‌های گاز کلر برگزار شد و مقرر شد تمام خسارت‌هایی ناشی از این حادثه به افراد مصدوم از طریق قانونی و با رد شکوائیه به مراجع قضایی و تعیین درصد خسارت و زیان‌های وارده پرداخت شود.

کد خبر 970002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha