شناسایی ۹۲ پروژه جهش تولید در گیلان/ سدهای پلرود و شفارود تا پایان امسال آبگیری می شود

نوبخت از شناسایی ۹۲ پروژه جهش تولید در گیلان خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان از منابع بانکی دولت و سهم آورده سرمایه گذاران برای این طرح ها پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدباقر نوبخت» امشب (چهارشنبه، ۱۹ شهریور) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: دستگاه های نظارتی استان باید گزارش‌های خود را از طرح های اقتصاد مقاومتی به تهران ارسال کنند تا میزان پیشرفت کار مشخص شود.

 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای توسعه استان گیلان تمرکز بر طرح های تولیدی است، افزود: ۹۲ پروژه تولیدی برای جهش تولید در گیلان شناسایی شده است.

 

وی اضافه کرد: برای انجام این طرح ها، یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان از منابع بانکی دولت و سهم آورده سرمایه گذاران پیش بینی شده است.

 

نوبخت خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با بهره برداری از این طرح ها، چهار هزار و ۶۳۷ فرصت شغلی ایجاد شود‌.

 

وی همچنین از شناسایی ۴۳ طرح عمرانی در گیلان و اتمام آن تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: این طرح ها یک هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که تاکنون ۷۸۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

معاون رییس جمهوری همچنین به چهار طرح زیربنایی بزرگ در میان این طرح ها اشاره و تصریح کرد: پروژه های راه آهن رشت به انزلی، هشت کیلومتر آزادراه قزوین - رشت و سدهای شفارود و پلرود این چهار طرح هستند که با توجه به تخصیص کامل اعتبار باید تا پایان سال جاری افتتاح شوند‌.

 

وی اعلام کرد:سدهای پلرود و شفارود تا پایان امسال آبگیری می شود.

کد خبر 970009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha