۵۰ درصد از محصول شالیزارهای گیلان برداشت مکانیزه شد

آقازاده ضرورت توجه به کشت مکانیزه برنج در گیلان را تاکید کرد و گفت: با توجه به برداشت مکانیزه ۵۰ درصد از محصولات شالیزارهای گیلان، دولت باید در ارائه تجهیزات کشاورزی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علی آقازاده» شب گذشته (۱۹ شهریور) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: گزارش‌ عملکردهای یک‌طرفه سبب پیشرفت پروژه‌ها نمی‌شود و باید در جلسات از تیم‌های ناظر بر پروژه‌های مختلف و نمایندگان صنوف مختلف هم حضور داشته باشند تا خروجی مناسب حاصل شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اقدامات انجام‌ شده در حل مشکلات گیلان با وجود اقدامات صورت گرفته را کافی ندانست و افزود: برای تکمیل برخی از پروژه‌ها در شهر صنعتی رشت متقاضی وجود ندارد لذا دولت باید برای توسعه بیشتر زیرساخت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی به کاهش نیروی انسانی در شرکت‌های دخانیات و صنایع پوشش رشت اشاره و خاطرنشان کرد: این کارخانه‌ها ظرفیت‌های مناسبی دارند ولی متاسفانه حواشی آن‌ها زیاد است به عنوان نمونه، کارخانه دخانیات ظرفیت ایجاد اشتغال ۲ هزار و ‌۵۰۰ نفر را دارد ولی در حال حاضر به یک هزار نفر رسیده است.

 

آقازاده با تاکید بر اینکه باید به کشت مکانیزه برنج در گیلان توجه شود، تصریح کرد: با توجه به برداشت مکانیزه ۵۰ درصد از محصولات شالیزارهای گیلان، دولت باید در ارائه تجهیزات کشاورزی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به طرح هادی در استان اشاره و آن را راهی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی دانست و اظهار کرد: طرح هادی، راه را برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مهیا کرده و بسیاری از مردم به شهرستان‌های گیلان مهاجرت می‌کنند.

 

*سراوان غصه بزرگ برای گیلانی‌ها

در ادامه جلسه، «محمدرضا احمدی» با تاکید بر لزوم توسعه صنعت کشاورزی در استان، اضافه کرد: امروز باید کشاورزی را مکانیزه کنیم تا کشاورزان راحت تر کاشت و برداشت محصول داشته باشند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اسفبار رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اشاره کرد و گفت: رودخانه‌ها مذکور ظرفیت‌های بالایی در حوزه زیست محیطی و گردشگری دارند و برای رفع مشکل آنها اقدامات مناسب انجام شود.

 

وی همچنین به وضعیت نامناسب سایت سراوان اشاره و اذعان کرد: متاسفانه سراوان به یک غصه بزرگ برای گیلانی‌ها تبدیل شده و حل این مشکل، دغدغه مردم رشت است که نیازمند نگاه ویژه دولت است.

کد خبر 970025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha